Dieta zgodna z grupą krwi 0. Jakie są zalecenia dietetyczne dla osób z grupą krwi 0?

2013-03-27 12:05 ap

Dieta zgodna z grupą krwi 0 jest przede wszystkim bogata w białko zwierzęce, natomiast z powinny z niej zostać wyeliminowane produkty zbożowe i produkty mleczne. Jakie jeszcze są zalecenia dietetyczne dla osób z grupą krwi 0?

Dieta zgodna z grupą krwi 0 stawia na białko zwierzęce, bo osoby mające tę grupę krwi, doskonale je trawią. Natomiast produkty zbożowe, przede wszystkim pszenica, zdecydowanie im nie służą i sprzyjają przybieraniu na wadze. Osoby z tą grupą krwi mają też tendencję do niedoboru hormonów tarczycy spowodowanego niskim poziomem jodu, co także prowadzi do tycia - stąd konieczność uzupełniania niedoborów tego pierwiastka w diecie.

Posłuchaj o diecie zgodnej z grupą krwi 0, po jakie produkty sięgać, a jakich unikać. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.

Dieta zgodna z grupą krwi 0: produkty zalecane

W diecie osób z grupą krwi 0 powinny się znaleźć:

  • wodorosty,
  • ryby i owoce morza,
  • sól jodowana,
  • banany
  • czerwone mięso,
  • kapusta włoska,
  • szpinak, brokuły,
  • papryka czerwona

Dieta zgodna z grupą krwi 0: produkty, których należy unikać

W diecie osób z grupą krwi 0 nie powinny się znaleźć:

  • ziemniaki,
  • soczewica,
  • brukselka,
  • kalafior,
  • pestki słonecznika,
  • piwo,
  • alkohol wysokoprocentowy

Dieta zgodna z grupą krwi 0: zalety

Wartościowym i zalecanym źródłem białka zwierzęcego są ryby. Dzięki nim organizm otrzymuje również pewną ilość wapnia, choć nie jest ona w stanie pokryć zapotrzebowania na ten pierwiastek. Zaletą diety jest ponadto konieczność unikania napojów i produktów, które mogłyby pogorszyć przyswajanie wapnia przez organizm (napoje typu cola, mocna czarna herbata, rabarbar, marynaty).

Dieta zgodna z grupą krwi 0: wady

Wykreślenie z diety nabiału jest co najmniej ryzykowne. Nikt z nas, a zwłaszcza żadna z kobiet, nie może sobie pozwolić na tak poważny deficyt wapnia. Panie są szczególnie narażone na wystąpienie osteoporozy, zwłaszcza w czasie ciąży, kiedy zapotrzebowanie na ten pierwiastek gwałtownie wzrasta. Należy pamiętać, że wapń to nie tylko mleko, ale także jego przetwory - napoje mleczne, sery. Jedynym powodem, dla którego możemy wyeliminować te produkty z diety, jest alergia na białko mleka krowiego. Podobnie sprawa wygląda z produktami zbożowymi, które są rewelacyjnym źródłem magnezu, cynku, a także żelaza i dobroczynnego błonnika. Błonnik spożywany w odpowiedniej ilości reguluje poziom cholesterolu i pomaga w utrzymaniu odpowiedniego stężenia glukozy we krwi, a tym samym zapobiega cukrzycy.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE
Dagmara Matusiak
|

A ja mam grupę 0 i nie jem zwierząt i wyniki super.

szukajacyxx
|

Jakie problemy solankowe zaobserwowalas?

panna
|

zgadza się z moimi przypadkami, tylko muszę pamiętać by nie mieć często problemów jelitowo-żołądkowych.

Alicja
|

To zdanie "wykreslenie z diety nabialu jest conajmniej ryzykowne" Nie zgadzam sie z nim! Np. W kuchni chinskiej nie stosuje sie nabialu a uchodzi ona za zdrowa. Poza tym organizm ludzki nie przyswaja zbyt dobrze wapnia dostarczonego z nabialu. Natomiast przyswaja np. w 100 % wapn dostarczony z wczesniej zamoczonych w wodzie na jakies 6-8 godzin migdalów.

marta1516
|

zgadzam się w zupełności z <pewna>. Myślenie, że wapń to tylko mleko i produkty mleczne świadczy o ogromnych brakach w wiedzy!!! Dla wszystkich, którzy tak uważają mam przykład: Krowa żywi się roślinami, głównie trawą. Nie suplementuje wapnia z innych źródeł. Skąd zatem w jej mleku wziął się wapń? A właśnie - z roślin!
przykład drugi: Które zwierzę w naturze po uzyskaniu dojrzałości żywi się mlekiem?? a które z nich żywi się mlekiem zwierzęcia innego gatunku?? ja takiego nie znam.
Człowiek za dużo kombinuje niestety...

sp5qr
|

Przejrzałem wiele stron i wykaz produktów coś się nie zgadza. W szczególności jak o chmiel chodzi

pewna
|

Pragnę zauważyć, że jeżeli będziemy stosować się do zaleceń tej diety w całości a nie skupimy się tylko na najtańszych produktach to spokojnie zapewnimy sobie dużą dawkę wapnia i jeszcze większą błonnika (obecność większości zielonych warzyw i owoców)