DIETA SHELTONA dieta niełączenia ułatwiająca organizmowi TRAWIENIE

2012-03-15 13:09 Ewa Konarowska

Legendarny Demis Roussos schudł na diecie Sheltona 63 kilo w ciągu roku! Można powiedzieć, że jest to dieta, która polega na ułatwieniu organizmowi trawienia. Będąc na tej diecie najesz się do syta.  Zasady na pierwszy rzut oka mogą się wydawać skomplikowane, ale nic bardziej mylnego. Są proste i logiczne.

Doktor Shelton opublikował już w 1951 roku swoją metodę odchudzania opartą na niełączeniu ze sobą produktów kwasowych i zasadowych. Chodzi o to, że trawienie warunkują enzymy kwasowe, bądź zasadowe. Łączenie w jednym posiłku żywności o charakterze kwaśnym z tymi zasadowymi zaburza proces trawienia.

Dieta Sheltona polega jedzeniu naprzemiennym produktów kwaśnych i zasadowych

Przepis na schudnięcie jest więc prosty - na jeden posiłek jemy produkty kwaśne, a na inny zasadowe. Doktor Shelton zauważył, że jeśli nie respektuje się zasad jego diety – organizm produkuje zbyt wiele kwasów, ciało czuje się zmęczone. Efektem ubocznym (zwłaszcza łączenia białek i produktów zbożowych) jest bezsenność, ciężkość i nadprodukcja gazów.

„Zestawianie produktów stanie się  łatwe”

Książka „Food Combining Made Easy” („Zestawianie produktów stanie się  łatwe”) była pracą opartą prawdopodobnie na jeszcze wcześniejszych badaniach, prowadzonych w latach 30. przez doktora Howarda Hay na temat środowiska kwasowego i zasadowego.

» Zasada nr 1

Nigdy nie mieszamy produktów o charakterze zasadowym z tymi o charakterze kwasowym
Do produktów o charakterze zasadowym (alkalicznym) należą:

  • świeże warzywa,
  • produkty mleczne,
  • owoce

Do produktów kwasowych zaliczamy:

  • zboża (i jego przetwory)
  • mięso i wędliny
  • ryby
  • suszone owoce

» Zasada nr 2

Produkty białkowe (mięso, wędliny, ryby, sery, przetwory mleczne i jajka) je się wyłącznie z warzywami. Nigdy nie łączy się białek z produktami zbożowymi! Shelton zaleca ograniczenie spożycia produktów mlecznych ze względu na małą ich tolerancję przez organizm.

» Zasada nr 3

Produkty zbożowe łączy się tylko z warzywami (nigdy z produktami białkowymi)

» Zasada nr 4

Jak najmniej tłuszczu! Tłuszcze spowalniają trawienie.

» Zasada nr 5

Owoce łączy się tylko z innymi owocami (ale nie z owocami suszonymi!). Jedynie cytrynę można łączyć z produktami białkowymi.

» Zasada nr 6

Mleko pije się zawsze oddzielnie (może stanowić odrębny posiłek)

» Zasada nr 7

Owoce je się oddzielnie na pusty żołądek, najlepiej na śniadanie ( jeśli to po między posiłkami, ale nie zaraz po). Melon nie może być jedzony z innymi owocami.

» Zasada nr 8

Soki owocowe pije się tylko wtedy, gdy je się owoce

» Zasada nr 9

Soki warzywne można pić do posiłków złożonych z Biełek lub z  produktów zbożowych, a także wówczas, gdy je się tylko warzywa

» Zasada nr 10

Pić należy dopiero wówczas, gdy pojawia się uczucie pragnienia. Wtedy można pić dowoli.

» Reguły dotyczące spożywania posiłków:

  1. Pomiędzy posiłkami złożonymi z produktów o przeciwstawnej kwasowości powinny upłynąć 4 godziny.
  2. Jeśli na posiłek jesz tylko owoce po 2 godzinach możesz zjeść białka lub warzywa lub produkty zbożowe.
  3. Jeśli w twoim posiłku jest 30 proc. tłuszczu musi upłynąć 7 godzin zanim zjesz następny.
  4. Ostatni posiłek powinno jeść się przed godziną 20.

Produkty, które możesz jeść do woli

drób, jajka w wolnego wybiegu, ryby i owoce morza, jogurty, chudy ser, zboża, warzywa, owoce.

Produkty, których spożycie należy zmniejszyć

tłuste sery, mięso, masło, oliwa, śmietana, sól, produkty przetworzone i konserwowe (w tym również te z puszek), wino, likiery.

Produkty, które należy całkowicie wyeliminować

ciasta i wypieki, białe pieczywo, cukier, kawa, herbata, czekolada, jajka z ferm hodowlanych, napoje słodzone i napoje gazowane.

Dieta Sheltona - przykładowe menu:

  • Śniadanie: owoce (jabłko, gruszka, pomarańcza)
  • Obiad: produkty zbożowe i zielone warzywa: ziemniaki, cykoria, brokuł i brukselka.
  • Kolacja: białko, warzywa: plaster chudej piersi z kurczaka, pomidor, ogórek, kilka liści sałaty.
Ważne

W diecie Sheltona trzeba ustalać menu na kilka dni naprzód i robić wcześniej zakupy. Wbrew pozorom stosując dietę Shetona nie spędzisz w kuchni więcej czasu niż zwykle (od 15 do 30 min).

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE
anonim
|

Racja. To jakaś głupota i czemu można jeść tylko do 20.00?

dgsd
|

Jeśli w twoim posiłku jest 30 proc. tłuszczu musi upłynąć 7 godzin zanim zjesz następny.
serio ? 7godzin

Robert
|

Warzywa są lekko zasadowe, dosyć neutralne i w większości łatwe w trawieniu. Zawierają dużo błonnika, który pomaga w trawieniu i nie tylko.
Pozdrawiam!

EasyRider
|

Zasada nr 2 wydaje się być sprzeczna z założeniami. Kwasowe mięso, wędliny, ryby itp. jemy wyłącznie z zasadowymi warzywami...
To w końcu o co chodzi? Żeby łączyć, czy żeby nie łączyć?