Dieta owsiana

2020-01-22 13:31
Dieta owsiana. Jak szybko schudnąć na diecie owsianej
Autor: archiwum poradnikzdrowie.pl Dieta owsiana

Dieta owsiana nie traci na popularności. Wystarczy jeden dzień w tygodniu przejść na owsiankę, by zgubić kilka kilogramów. Jednodniowa dieta owsiana jest skuteczna zwłaszcza wtedy, gdy masz niewielką nadwagę i chcesz ją szybko zrzucić.

Dieta owsiana robi karierę nie tylko ze względu na ułatwianie odchudzania. Jednodniowa dieta owsiana stosowana raz w tygodniu wystarczy, by szybko schudnąć. Płatki owsiane w 100 g zawierają przeciętnie 366 kcal, a do przygotowania sycącego posiłku wystarczy połowa tej ilości. Owsianka z płatków, bogata w błonnik, czyści naczynia krwionośne ze złogów cholesterolowych. Dieta owsiana jest więc profilaktyką chorób krążenia.

Owsianka obniża też poziom cukru we krwi. Całe nasiona owsa natomiast dostarczają fitoestrogenów. Mogą się z nimi zaprzyjaźnić panie w okresie klimakterium i po menopauzie. Dietetycy zalecają jednodniową dietę owsianą, bo płatki owsiane, choć zawierające błonnik i niektóre minerały: potas, cynk i żelazo, są w gruncie rzeczy bardzo ubogim w wartości odżywcze pożywieniem. Nie dostarczają prawie żadnych witamin.

Dieta owsiana - jak jeść płatki owsiane

Płatki owsiane najlepiej jeść nieco przetworzone czyli zagotowane z mlekiem lub wodą albo prażone, z jogurtem. Nie poddane obróbce termicznej płatki owsiane są ciężkostrawne i mogą podrażnić co wrażliwszy przewód pokarmowy. Najlepiej jeść płatki owsiane z mlekiem lub jego przetworami, bo inaczej mogą stać się przyczyną nadmiernej produkcji szczawianów wapnia, co może być niekorzystne zwłaszcza dla osób ze skłonnością do kamicy nerkowej.

Czytaj też: Warto jeść owsiankę - wartość odżywcza płatków owsianych

Dieta owsiana - dzień owsiany

Taka dietę możemy praktykować przez dłuższy czas. Jeden dzień w tygodniu na samych płatkach nie zuboży nas w składniki odżywcze, a skutecznie pomoże zrzucić kilka kilogramów nadwagi. W ciągu tego jednego dnia jemy tylko posiłki na bazie płatków owsianych. Na przykład rano gotujemy pięć łyżek płatków w szklance mleka, aż dobrze się rozgotują. Osoby zdeterminowane mogą ograniczyć się do samych płatków.

Jeśli trudno ci przełknąć tak bezpłciowe jedzenie dodaj łyżkę rodzynek, kilka kawałków pokrojonego kandyzowanego imbiru czy pół startego surowego jabłka. Na obiad można zagotować płatki z wodą lub bulionem warzywnym i kandyzowanym imbirem lub kilkoma różyczkami brokuła czy kalafiora. Na przekąskę można uprażyć płatki i zjeść z jogurtem naturalnym oraz świeżymi owocami (jabłko, pomarańcza, kiwi), na kolację ugotować płatki z wodą i odrobiną marchewki albo z suszonymi pomidorami dobrze odsączonymi z zalewy czy oliwkami.

Czytaj także:

Zrób to koniecznie

Owsiana surówka piękności

Tę słynną surówkę wymyśliła Helena Rubinstein, twórczyni znanej marki luksusowych kosmetyków, przemysłu kosmetycznego oraz salonów piękności, w pierwszej połowie XX wieku. Taka sałatka stanowi niezbyt kaloryczne, ale jakże upiększające śniadanie.

  • weź szklankę płatków owsianych
  • wrzuć do miseczki i zalej szklanką chłodnej przegotowanej wody
  • zostaw na noc
  • rano dodaj do płatków łyżkę soku świeżo wyciśniętego z cytryny oraz łyżę miodu
  • wymieszaj
  • dodaj trzy łyżki jogurtu lub pół szklanki mleka oraz świeże lub rozmrożone owoce, zależnie od sezonu
  • możesz posypać surówkę posiekanymi orzechami, płatkami z dyni lub słonecznika

Efekt jojo – jak go uniknąć

Udało ci się schudnąć? Brawo! Jednak to nie koniec drogi to szczupłej sylwetki. Tak samo wymagające jak dieta jest utrzymanie osiągniętej wagi. Jak nie dopuścić do efektu jojo. W jaki sposób odżywiać się po diecie? Posłuchajcie dietetyka i coacha zdrowia Elżbiety Lange.

Efekt jojo – jak go uniknąć

Czytaj też:

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.