Dieta Haya - jadłospis na cały tydzień. Przykładowy jadłospis tygodniowy w diecie niełączenia dr Haya

2013-09-06 11:50 Monika Majewska

Jadłospis w diecie Haya najlepiej ułożyć w porozumieniu z dietetykiem, ponieważ realizowanie zasady niełączenia produktów w praktyce nie jest wcale takie proste. W trakcie układania menu możesz mieć wiele wątpliwości dotyczących wyboru odpowiednich produktów. W związku z tym wypróbuj gotowy jadłospis w diecie Haya i chudnij zdrowo. 

Jadłospis tygodniowy w diecie Haya

Poniedziałek

  • śniadanie (węglowodanowe): musli z pokrojonym w kostkę jabłkiem z dodatkiem cynamonu
  • obiad (węglowodanowy): surówka, 50 g ryżu (możesz wybrać także ziemniaki lub makaron)
  • kolacja: pomidor nadziewany farszem z rzodkiewki i cebuli

Wtorek

  • śniadanie (węglowodanowe): kromka chleba razowego z plasterkiem żółtego sera
  • obiad (białkowy): 100 g ryby lub mięsa drobiowego, miseczka sałatki z warzyw
  • kolacja (węglowodanowa): sałatka z jajka na twardo, szczypiorku, rozdartą sałatą, łyżką majonezu, papryką, cebulą i sosem winegret

Środa

  • śniadanie (węglowodanowe): ok. 300 g wybranych przez ciebie owoców sezonowych
  • obiad (węglowodanowe): pełnoziarnisty makaron Fettuccine (wstążki) z warzywami
  • kolacja (węglowodanowa): ziemniaki w mundurkach z masłem

Czwartek

  • śniadanie (węglowodanowe): tost z dżemem niskosłodzonym, sałatka owocowa
  • obiad (białkowy): pieczona pierś z kurczaka z gotowanymi na parze brokułami
  • gotowana fasolka szparagowa polana 2 łyżkami masła

Piątek

  • śniadanie (białkowe): jajecznica z szynką smażona na łyżce z oliwy z oliwek
  • obiad (węglowodanowy): kasza gryczana z kalafiorem
  • kolacja: surówka z wybranych przez ciebie warzyw polana sosem winegret

Sobota

  • śniadanie (węglowodanowe): kiść winogron
  • obiad: zupa pomidorowo-jarzynowa
  • kolacja: pół filiżanki gotowanego ryżu z owocami i cynamonem

Niedziela

  • śniadanie (węglowodanowe): naleśniki z mąki pełnoziarnistej z syropem klonowym
  • obiad (białkowy); grillowany morszczuk skropiony sokiem z cytryny, surówka z kiszonej kapusty
  • kolacja: sałatka ze świeżych owoców egzotycznych (np. kiwi, ananas, banan)

II śniadanie i podwieczorek w diecie Haya

Na II śniadanie lub podwieczorek możesz wybrać owoce i soki owocowe. Ważne, abyś tych słodkości nie łączyła z innymi produktami.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE
Irena
|

Rozumiem, że jajka są i białkowym produktem i węglowodanowym?
W Waszej liście białkowej, są jajka ( ale nie smażone i gotowane, czyli surowe?)
Natomiast na liście Waszej wśród węglowodanów nie umieściliście jajek wcale...

Stosująca dietę rozdzielną
|

Masz rację! To połączenie jest niedozwolone. Zamiast sera kanapka z np.olejem kokosowym i warzywami do wyboru. A jest z czego wybierać.

calineczka
|

Zastanawia mnie wtorkowe śniadanie dlaczego akurat tu jest dozwolone łączenie chleba i sera?

punia
|

E... dieta niełączenia nie polega chyba na głodzeniu się... kiść winogron na śniadanie i to do obiadu ma starczyć?? Nawet jeśli zje się jabłko na drugie śniadanie, to bez przegięć! Nawet dziecko by nie pojadło!!