Dieta antycellulitowa – sposób na CELLULIT i... na życie

2014-03-25 7:04

Dieta antycellulitowa jest zdrowa i lekka. By wygrać z cellulitem dietę warto stosować zawsze, jako sposób na życie. Na czym polega dieta na cellulit?

Cellulit – popularnie nazywany skórką pomarańczową – to nierównomiernie rozłożona tkanka tłuszczowa na udach, pośladkach i ramionach. Gdy się pojawi, trudno się go pozbyć. Można próbować z nim walczyć za pomocą diety antycellulitowej, która pobudza przemianę materii, oczyszcza ciało z toksyn i usuwa nadmiar trujących substancji. Ta dieta jest sposobem na życie, nie stosuje się jej tyko przez krótki czas. Jeśli zbyt często będziesz ulegać pokusie sięgnięcia po niezdrowe przekąski, ciało pracowicie wygładzone i ujędrnione błyskawicznie znów się pomarszczy.

By nie mieć cellulitu:

  • Wyeliminuj z diety potrawy tłuste i ostro przyprawione, bo sprzyjają gromadzeniu się wody.
  • Zmniejsz spożywanie soli, która powoduje obrzęki - zamiast niej stosuj mieszanki ziołowe (np. kolendrę, estragon, bazylię, majeranek, suszoną natkę i pora).
  • Ogranicz słodycze i fast-foody. Są kopalnią szkodliwych substancji, które odkładają się w komórkach tłuszczowych.
  • Nie pij kawy (jeśli musisz, ogranicz się do jednej dziennie). Nie pal papierosów. Używki zostawiają w organizmie szkodliwe substancje, które trafią m.in. do komórek tłuszczowych. Ponadto palenie osłabia naczynia krwionośne, łatwo więc o zastoje i obrzęki.
  • Jedz mało, ale często, najlepiej 4-5 razy dziennie. Wyznacz sobie stałe godziny, o których będziesz jadać posiłki.
  • Wybieraj produkty lekkostrawne, np. ryby, białe mięso, chude sery, ryż. To produkty przyspieszające tempo przemiany materii.
  • Jedz różnorodne produkty o wysokiej wartości odżywczej. Dzięki temu w twoim organizmie uruchomione zostanie wiele procesów przemiany materii równolegle.
  • Codziennie wypijaj przynajmniej 2 litry niegazowanej wody mineralnej o niskiej zawartości sodu. To ważne, by wypłukać z organizmu jak najwięcej toksyn.
  • Jedz dużo owoców i warzyw, bo zawierają łatwo przyswajalne witaminy i mikroelementy.
  • Zadbaj o bogate źródła potasu (ziemniaki, sałatę, pomidory), który działa przeciwobrzękowo.
  • Włącz do menu mnóstwo selera, pietruszki oraz sezonowych arbuzów, truskawek i czereśni. Działają moczopędnie.
  • Wzbogać jadłospis o produkty bogate w witaminy z grupy B, np. kiełki zbóż, drożdże, jajka
  • Pij dużo zielonej herbaty, która przyspiesza przemianę materii.
  • Jedz potrawy bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 i omega-9. Substancje te poprawiają metabolizm tkanek zaatakowanych przez cellulit, przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej i zapobiegają odkładaniu się tłuszczu. Jadaj zatem często ryby, orzechy, oleje roślinne, oliwę i tzw. miękkie margaryny.
Jak pozbyć się cellulitu?
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.