Dieta antycellulitowa – sposób na CELLULIT i... na życie

2014-03-25 7:04

Dieta antycellulitowa jest zdrowa i lekka. By wygrać z cellulitem dietę warto stosować zawsze, jako sposób na życie. Na czym polega dieta na cellulit?

Cellulit – popularnie nazywany skórką pomarańczową – to nierównomiernie rozłożona tkanka tłuszczowa na udach, pośladkach i ramionach. Gdy się pojawi, trudno się go pozbyć. Można próbować z nim walczyć za pomocą diety antycellulitowej, która pobudza przemianę materii, oczyszcza ciało z toksyn i usuwa nadmiar trujących substancji. Ta dieta jest sposobem na życie, nie stosuje się jej tyko przez krótki czas. Jeśli zbyt często będziesz ulegać pokusie sięgnięcia po niezdrowe przekąski, ciało pracowicie wygładzone i ujędrnione błyskawicznie znów się pomarszczy.

By nie mieć cellulitu:

  • Wyeliminuj z diety potrawy tłuste i ostro przyprawione, bo sprzyjają gromadzeniu się wody.
  • Zmniejsz spożywanie soli, która powoduje obrzęki - zamiast niej stosuj mieszanki ziołowe (np. kolendrę, estragon, bazylię, majeranek, suszoną natkę i pora).
  • Ogranicz słodycze i fast-foody. Są kopalnią szkodliwych substancji, które odkładają się w komórkach tłuszczowych.
  • Nie pij kawy (jeśli musisz, ogranicz się do jednej dziennie). Nie pal papierosów. Używki zostawiają w organizmie szkodliwe substancje, które trafią m.in. do komórek tłuszczowych. Ponadto palenie osłabia naczynia krwionośne, łatwo więc o zastoje i obrzęki.
  • Jedz mało, ale często, najlepiej 4-5 razy dziennie. Wyznacz sobie stałe godziny, o których będziesz jadać posiłki.
  • Wybieraj produkty lekkostrawne, np. ryby, białe mięso, chude sery, ryż. To produkty przyspieszające tempo przemiany materii.
  • Jedz różnorodne produkty o wysokiej wartości odżywczej. Dzięki temu w twoim organizmie uruchomione zostanie wiele procesów przemiany materii równolegle.
  • Codziennie wypijaj przynajmniej 2 litry niegazowanej wody mineralnej o niskiej zawartości sodu. To ważne, by wypłukać z organizmu jak najwięcej toksyn.
  • Jedz dużo owoców i warzyw, bo zawierają łatwo przyswajalne witaminy i mikroelementy.
  • Zadbaj o bogate źródła potasu (ziemniaki, sałatę, pomidory), który działa przeciwobrzękowo.
  • Włącz do menu mnóstwo selera, pietruszki oraz sezonowych arbuzów, truskawek i czereśni. Działają moczopędnie.
  • Wzbogać jadłospis o produkty bogate w witaminy z grupy B, np. kiełki zbóż, drożdże, jajka
  • Pij dużo zielonej herbaty, która przyspiesza przemianę materii.
  • Jedz potrawy bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 i omega-9. Substancje te poprawiają metabolizm tkanek zaatakowanych przez cellulit, przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej i zapobiegają odkładaniu się tłuszczu. Jadaj zatem często ryby, orzechy, oleje roślinne, oliwę i tzw. miękkie margaryny.
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE
Picia
|

A to jaki konkretny taki?

anulka
|

Hejka, a jak radzicie sobie z tym, ze po spadaniu poziomu cellulitu skora robi sie taka... ble? Jest brzydka i mało napieta...

madlenne
|

wiesz, ja też się tego wszystkiego trzymam, ale wiele osób myśli, że jak będą sobie leżeć, nic nie robić, i smarować się kremikiem, to cellulit im cudownie zejdzie... i tak mi jest ciężko przemówić takim osobom do rozsądku XD a na prawde, czesto slysze jakies tam negatywne opinie, nawet o kremie co ja sama go uzywam i wiem, ze działa, gdzie ludzie pisza, że no smaruja sie 2 miesiace i nic. A później sie okazuje, ze zero ruchu, zero diety, na cud czekali chyba :)

flora
|

konkretnie to jakiś dobry, naturalny :) sprawdzaj zawsze składy, bo nie ma co marnować pieniędzy na jakieś słabe, niedziałające składy. Z własnego doświadczenia Ci powiem, że taki must to kofeina i guarana, super się też sprawdza ekstrakt z ruszczyka kolczastego!

daria
|

u mnie pomogło przede wszystkim zmniejszenie ilości soli, która zatrzymuje wode w organizmie :) no i na pewno dużo mniej fast foodów, cukru, więcej warzyw, ryb. Ale z kawy zrezygnować nie umiem. niestety :D no i trzeba tez pamietam o cwiczeniach, odpowiedniej pielegnacji i odpowiednim nawadnianiu organizmy, bo o tym czesto zapominamy

klaudynka
|

Nie no, w sumie wydaje mi się, że spoko wszystko robie, tylko jeszcze nie wyrobiłam w sobie takiego nawyku i czasami sie tego nie trzymam... cóż, popracuje nad tym xd a jeśli o krem chodzi to polecasz coś konkretnie??

flora
|

no przede wszystkim - mniej niezdrowego jedzenia :) mniej soli, bo zatrzymuje wodę w organizmie. Staram się jeść regularnie, 5 posiłków dziennie. Więc w sumie nic za bardzo wybitnego. No i pamiętaj o piciu wody, bo to meega ważne. Może coś robisz źle? Albo właśnie jakiś krem sprawdź, naturalne składniki, bez chemii itp?

klaudynka
|

a powiesz mi cos wiecej o diecie? co sie u ciebie sprawdza? szczerze, staram się jeść w miarę zdrowo ale ja nie widzę poprawy w stanie mojej skóry... :/

klaudynka
|

a można wiedzieć jakiego kremu używasz? bo ja chyba jakoś słabo szukam bo u mnie nic takiego nie działa ;)

flora
|

ja sie długo zmagałam z cellulitem zanim ogarnęłam, że dieta to podstawa. A teraz dietka+krem i na efekty nawet dlugo czekać nie trzeba. ;) tylko najlepiej w dobry krem zainwestowac a nie w drogeryjny za 10 zl