Dieta 1500 kcal - jadłospis

2020-01-22 14:06 ap

Dieta 1500 kcal sprawia, że nie odczuwasz dotkliwego głodu. Jadłospis w diecie 1500 kcal można tak skomponować, by mimo pewnych ograniczeń, czerpać radość z jedzenia. Jak wygląda jadłospis na 7 dni w diecie 1500 kcal?

Jadłospis w diecie 1500 kcal jest urozmaicony i sprawia, iż nie odczuwasz głodu, pod warunkiem, że wcześniej nie pochłaniałaś zbyt wielkiej ilości kalorii. Przy dużej różnicy kalorycznej, w pierwszych dniach stosowania diety 1500 kcal możesz odczuwać nieprzyjemne objawy (np. ból głowy), ale one na szczęście szybko mijają.

Posłuchaj, jak wygląda przykładowy jadłospis w diecie tysiąca pięciuset kalorii. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami

Dieta 1500 kcal: jadłospis tygodniowy - dzień 1

  • śniadanie - zapiekanka paprykowa, szklanka kakao (łyżeczka kakao - 3g, szklanka mleka 0,5% - 200 ml)
  • II śniadanie - jogurt z kiwi i otrębami (137 kcal): 2 łyżki otrąb pszennych (12 g) wymieszanych z pojemnikiem jogurtu naturalnego (150 g) i owocem kiwi (60 g)
  • obiad - jaja sadzone z brokułem i zsiadłym mlekiem (525 kcal): 3 średniej wielkości ugotowane ziemniaki (225 g); łyżka posiekanego koperku, 2 jaja (100 g) usmażone na 1 łyżeczce masła (5 g), pół szklanki ugotowanego brokuła (100 g), 1 duży ogórek (100 g) pokrojony w plasterki wymieszany z 2 łyżkami śmietany jogurtowej (20 g), do popicia 1 szklanka zsiadłego mleka (200 ml)
  • kolacja - pasta twarogowa z warzywami, 2 kromki chrupkiego pieczywa z ziarnami sezamu (22g), pół grejpfruta (150 g), herbata niesłodzona bez ograniczeń

Dieta 1500 kcal: jadłospis tygodniowy - dzień 2

  • śniadanie - grahamka cienko posmarowana miękką margaryną, 2 plasterki polędwicy drobiowej, sałatka z cykorii, pomidora i ogórka kwaszonego z łyżeczką oliwy i świeżymi ziołami, kawa zbożowa na mleku 2% bez cukru
  • II śniadanie - chudy twarożek zmiksowany z jagodami lub truskawkami (mogą być mrożone) i płatkami owsianymi
  • obiad - miseczka zupy pomidorowej zabielana jogurtem naturalnym z brązowym ryżem, filet z dorsza w sosie jogurtowo-paprykowym, ziemniaki w mundurkach, gotowane brokuły, kompot bez cukru
  • podwieczorek - kisiel owocowy, duża brzoskwinia lub jabłko
  • kolacja - sałatka z kurczakiem, kromka chleba razowego, zielona herbata bez cukru
Polecamy
jesz co lubisz odchudzanie

Autor: Time S.A

Indywidualnie dobrana dieta pozwoli Ci z łatwością schudnąć, a przy tym jeść zdrowo, smacznie i bez wyrzeczeń. Skorzystaj z Jeszcolubisz, innowacyjnego systemu dietetycznego online Poradnika Zdrowie i zadbaj o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. Ciesz się świetnie dobranym menu i stałym wsparciem dietetyka już dziś!

Dieta 1500 kcal: jadłospis tygodniowy - dzień 3

Dieta 1500 kcal: jadłospis tygodniowy - dzień 4

  • śniadanie -  jajecznica z dwóch jajek ze szczypiorkiem, usmażona na 1/3 łyżeczki masła, kromka chleba
  • II śniadanie - kromka chrupkiego pieczywa cienko posmarowana masłem, rzodkiewki, jabłko
  • obiad - filiżanka czystego czerwonego barszczu, dwa naleśniki z mięsem z indyka, sałata z łyżeczką sosu winegret
  • podwieczorek - mała kiść winogron (200 g)
  • kolacja - 40 g makaronu zapiekanego ze szklanką zblanszowanych brokułów

Dieta 1500 kcal: jadłospis tygodniowy - dzień 5

  • śniadanie - serek wiejski light, ogórek, grahamka (100 g)
  • II śniadanie - chudy jogurt zmiksowany z ogórkiem i rzodkiewkką
  • obiad - 200 g pieczonego kurczaka bez skórki z ziołami, dwie łyżki ryżu, sałatka z pomidora
  • podwieczorek - banan
  • kolacja - 100 g wędzonej ryby, dwie kromki chleba cienko posmarowane masłem

Dieta 1500 kcal: jadłospis tygodniowy - dzień 6

  • śniadanie - 50 g polędwicy lub szynki, kromka chleba, kilka liści sałaty
  • II śniadanie - gruszka lub dwie marchewki
  • obiad - 250 g kapuśniak z kapusty słodkiej z pomidorami, 300 g leniwe pierogi na chudym serze, 150 g surówka z marchwi i jabłek, 200 g sok jabłkowy
  • podwieczorek - 1/3 średniego melona (400 g miąższu)
  • kolacja - 3 łyżki musli z owocami, szklanka niskotłuszczowego mleka

Dieta 1500 kcal: jadłospis tygodniowy - dzień 7

  • śniadanie - 100 g półtłustego twarożku ze szczypiorkiem, pomidor, kromka chleba cienko posmarowana masłem
  • II śniadanie - jajko na twardo z łyżeczką niskotłuszczowego majonezu i szczypiorkiem, kromka chleba
  • obiad - 200 g chudego pieczonego schabu, dwa ziemniaki, bukiet warzyw z wody
  • podwieczorek - serek homogenizowany (150 g)
  • kolacja - sałatka z pół szklanki ugotowanego ryżu i tej samej ilości ugotowanej czerwonej fasoli, do tego łyżeczka soku winegret

Czytaj też:

Polecamy e-poradnik
E-poradnik. Dieta 1500 kcal

Autor: Materiały prasowe

Z poradnika dowiesz się:

  • co wolno jeść, a czego należy unikać
  • dzienna dopuszczalna porcja produktów z różnych grup (pieczywo, nabiał, wędliny, warzywa, owoce, tłuszcze)
  • jak oszukać głód i przyspieszyć schudnięcie
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE
Ewa
|

Zestawienie produktów wcale niezdrowe. Chleb? Mąka? Mleko? Wszystko chyba mysiałoby być z dobrego źródła. Ta dieta to może i mniej kaloryczna. Ale czy zdrowa?

piro
|

MArgaryna ?! Chemicznie utwardzony u trwalony olej palmowy ?! Dziękuję, rezygnuję. I do tego brązowy ryż - raz kupiłem , gotowało się toto godzinę i dalej było twarde. Wolę naszą rodzima kaszę.

Mało
|

Nie ma co się katować ilością kalorii, która ledwo wystarczy, albo nawet nie wystarczy by zaspokoić potrzeby organizmu.

gngrbr
|

wazylem 110 kg po tygodniu tej diety 104 do tego slonecznik i orzechy laskowe

zosia
|

7kg to wcale nie mało w tym wieku tym bardziej że tym sposobem unikniesz efektu jojo.juz samo to że widzisz pozytywne zmiany na ciele świadczą o tym że dieta była prawidłowo prowadzona.spacer jak najbardziej sprzyja odchudzaniu.mam pytanie ile wazylas przed i czy coś jeszcze stosowalas

edzia
|

Wszystkim sceptykom chcę powiedzieć że to jest przykładowy jadłospis po to aby mieć jakiekolwiek pojęcia co jeść o danej porze czego nie łączyć ze sobą. Ja zmodyfikowalam tę dietę. Nie jadlam masla chleb tylko chrupki nie jadlam ryżu zero smażenia. W sobotę albo niedzielę pozwalalam sobie na odstepstwa od diety . pięć dni w tygodniu szybki spacer przez godzinę. Efekt 7 kg mniej w 5 miesiecy.zaznaczam że mam42 lata więc jest ciężko gubic kilogramy w tym wieku.dalam radę. Ciało jest jędrne celulit na tyle ud znikł.

dora
|

margaryna? Majonez niskotłuszczowy? Kluski leniwe - o pardon, na chudym serze, ale na białej mące pszennej? Kto to komponował? Bo chyba nie dietetyk...

ss
|

Wędliny można sobie zrobić samemu i są wtedy bez konserwantów :)

KK
|

Absolutnie błędny jadłospis, jak można radzić komuś, że zdrowe jest wcinanie margaryny (tłuszcze utwardzone - największe rakotwórcze świństwo) i picie mleka na wieczór? Po co dorosłemu człowiekowi mleko? Żeby skisło w żołądku? Jeść niskotłuszczowy majonez? To ten pełnotłuszczowy jest już zdrowszy bo nie przechodzi przez tyle etapów obróbki i nie jest naszpikowany tak bardzo chemią. Przydałoby się także wspomnieć przy wędlinach, że prawie niemożliwe jest w dzisiejszych czasach znalezienie jej bez całej masy konserwantów więc może lepiej w ogóle z niej zrezygnować. Jednym słowem jadłospis pisany przez totalnego ignoranta tematu zdrowego żywienia.

trelcia
|

Ja mam bardzo dobry układ, gdyż w pracy postanowiliśmy zadbać o siebie grupowo. Przygotowuje posiłki dla 3 osób i dzięki temu mogę lepiej rozdysponować produkty, a dodatkowo trochę dorobić , bo pozostali składają się na moją pracę. No i jeszcze jedna korzyść to wzajemna motywacja. Ważymy się wspólnie w pracy więc nie można zbytnio oszukiwać. Polecam innym takie rzowiązanie :-)