Dieta 1200 kcal: jadłospis diety biurowej

2020-01-23 14:55 ap

Dieta biurowa to rozwiązanie dla wszystkich, którzy prowadzą siedzący tryb życia. Dzięki temu, że nie przekraczasz 1200 kcal dziennie, nie tylko utrzymujesz wagę, ale również możesz chudnąć bez efektu jo-jo nawet 2–3 kg w 5 dni. Jakie są zasady diety biurowej? Co ci pozwala jeść dieta biurowa?

Dieta biurowa zapewnia odpowiednią ilość kalorii (1200 kcal) byś czuła się dobrze. Jadłospis diety biurowej jest tak skomponowany, by twój organizm otrzymywał wszystkie potrzebne mu składniki. Specjaliści podkreślają, że jest to jedna z najbardziej rozsądnych diet. Nie wymaga żadnych wielkich wyrzeczeń a jedynie skrupulatnego omijania wszystkich pułapek żywieniowych.

Dieta biurowa: zasady ogólne

  • nigdy nie opuszczaj żadnego z 3 głównych posiłków
  • pamiętaj o pierwszym śniadaniu - zjedz je w domu, unikniesz pogryzania w ciągu dnia
  • weź do pracy drugie śniadanie, mała przekąska uchroni cię przed głodem
  • w czasie przerwy obiadowej zjedz sałatkę albo zupę
  • główny posiłek zjedz w domu po pracy
  • przed snem sięgnij po owoc lub wypij szklankę soku warzywnego
  • nie zapominaj o ruchu na świeżym powietrzu, idź do klubu fitness lub na basen minimum 3 razy w tygodniu
  • codziennie wypijaj co najmniej 2 litry wody, kawę i herbatę pij bez cukru, polub też herbatki ziołowe: miętę, pokrzywę, melisę.

Dieta biurowa: produkty zakazane

Zrezygnuj z wszelkich niezdrowych przekąsek: chipsów, paluszków, krakersów oraz napojów gazowanych na rzecz dietetycznych, bogatych w błonnik produktów.

Dieta biurowa: przykładowy jadłospis

  • śniadanie: 2 kromki chrupkiego pieczywa cienko posmarowanego masłem, 1 jajko ugotowane na miękko lub na twardo, pomidor
  • II śniadanie: banan
  • lunch: sałatka rybna - 15 dag tuńczyka w oleju odsącz, pokrój jajko na twardo, pomidora i cebulę, dodaj przyprawy, wymieszaj
  • kolacja: klopsiki z pieczarkami - 10 dag mielonego mięsa z drobiu wymieszaj z 10 dag uduszonych z 1 cebulką pieczarek, natką, przyprawami, uformuj klopsiki, ugotuj na parze, jedz z łyżką ryżu

Dowiedz się więcej

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020
KOMENTARZE
Migotka
|

A co ci złego ryż zrobi? Zwłaszcza w takiej ilości? Ważne co do niego dodasz. Normalnie ryż nie jest problemem, tylko dodatki do niego.

Katarynka
|

Nawet przy siedzącym trybie życia lub samej pracy nie każdy może zejść do 1200 calorii bez konsultacji. Lepiej podpytac dietetyka, albo wejść w dietę, w której indywidualnie jest wybierany poziom odchudzania. Ja byłam na diecie Cambridge pierwszy etap był 1000 cal ale dieta jest dokładnie rozpisana i zapewnia wszystkie potrzeby organizmu.

mm
|

Tam jest zaledwie jedna lyzka ryzu. Czytaj uwaznie

ona
|

nie ma to jak wpierniczać ryż na kolację. Dlaczego najbardziej kaloryczny posiłek jest tu rozpisany na wieczór? Mozna też zamiast masła sięgnąć po twarożek.