Dieta dla nastoletniej "gruszki" [Porada eksperta]

2013-04-08 15:12 Katarzyna Pryzmont

Jestem nastolatką, chciałabym schudnąć z 62 kg do 50 kg. Mój wzrost to 167 cm. Jestem typową "gruszką" i ciężko mi schudnąć w udach i pupie.

Dzień 1
I śniadanie - 250 kcal: Kromkę ciemnego tostu posmarować łyżeczką margaryny, obłożyć liściem sałaty, plasterkiem sera żółtego. Do tego jeden pomidor. Szklanka soku pomarańczowego.
II śniadanie - 100 kcal: 10 dag serka homogenizowanego z 10 dag truskawek
Obiad - 350 kcal: 10 dag piersi z kurczaka pokroić w kostkę, pokroić cukinię, marchewkę i por. Mięso obsmażyć na łyżce oleju, dodać warzywa i jeszcze 5 min. dusić. Doprawić solą, pieprzem. Podawać z dwoma małymi ziemniakami.
Podwieczorek - 100 kcal: 200 g galaretki porzeczkowej, woda mineralna niegazowana.
Kolacja - 200 kcal: Kromka ciemnego pieczywa z 50g chudej wędliny i sałatką z papryki, cebuli i pomidora.

Dzień 2
I śniadanie - 250 kcal: Małą grahamkę posmarować łyżeczką masła lub margaryny, obłożyć 2 cienkimi plasterkami gotowanej szynki oraz kilkoma plasterkami ogórka. Kawa bez cukru.
II śniadanie - 100 kcal: Mały banan
Obiad - 350 kcal: 15 dag piersi indyka oraz 20 dag pieczarek opłukać i pokroić. Obsmażyć na łyżce oleju. Dodać 5 dag groszku oraz łyżkę jogurtu. Doprawić ziołami, solą i pieprzem.
Podwieczorek - 100 kcal: 2 delicje
Kolacja - 200 kcal: Omlet z zielonym groszkiem, herbata bez cukru

Dzień 3
I śniadanie - 250 kcal: 4 łyżki płatków kukurydzianych ze szklanką mleka 0,5 %. Kawa z odrobiną mleka i kostką cukru
II śniadanie - 100 kcal: 2 brzoskwinie
Obiad - 350 kcal: Ryba gotowana na parze (50 g), 2 małe ziemniaki, 100 g jarzyny
Podwieczorek - 100 kcal: 2 pomarańcze
Kolacja - 200 kcal: Kromka pieczywa i sałatka z pora, ogórka kiszonego, 3 łyżek groszku konserwowego.

Dzień 4
I śniadanie - 250 kcal: Małą bułeczkę przekroić i posmarować łyżeczką masła oraz 2 łyżeczkami dżemu. Kawa z odrobiną mleka II śniadanie - 100 kcal: Grejpfrut
Obiad - 350 kcal: 220 ml barszczu czerwonego czystego, 150 g piersi kurczaka bez skóry, gotowanej w jarzynach, 2 małe ziemniaki,
Podwieczorek - 100 kcal: Szklanka kompotu, 2 herbatniki
Kolacja - 200 kcal: Zapiekanka z ryżu (50 g suchego) i jabłka (150 g),

Dzień 5
I śniadanie - 250 kcal: Omlet z trzech białek z dżemem niskosłodzonym wiśniowym (25 g), szklanka mleka 0,5%,
II śniadanie - 100 kcal: 1 delicja i 1 jabłko.
Obiad - 350 kcal: 100 g piersi z kurczaka obsypać przyprawami i usmażyć na łyżeczce oliwy. Ugotować 200 g kalafiora i jednego małego ziemniaka. Zielona herbata.
Podwieczorek - 100 kcal: Pieczone jabłko z łyżeczką cukru
Kolacja - 200 kcal: Sałatka z tuńczykiem (120g tuńczyka w sosie własnym, 2 łyżki kukurydzy, 2 łyżki ugotowanego ryżu, 2 liście kapusty pekińskiej)

Dzień 6
I śniadanie - 250 kcal: Kromkę chleba z pełnego przemiału posmarować 5 dag twarożku, plaster pomidora. Szklanka soku pomarańczowego
II śniadanie - 100 kcal: Jogurt jagodowy (150 ml) z łyżką otrąb pszennych.
Obiad - 350 kcal: Bulion posypany natką pietruszki, pieczone udko kurczaka (bez skóry), gotowane warzywa..
Podwieczorek - 100 kcal: 200 ml kisielu wiśniowego
Kolacja - 200 kcal: Sałatka z 100 g chudej wędliny, 1 cykorii, 1 ogórka kiszonego, 1 kwaśnego jabłka, 100 ml jogurtu naturalnego.

Dzień 7
I śniadanie - 250 kcal: Dwie kanapki z chleba żytniego pełnoziarnistego z dwiema łyżeczkami margaryny, plasterkiem szynki z indyka, pomidor, herbata z cytryną bez cukru
II śniadanie - 100 kcal: Starta marchewka z jabłkiem i z sokiem cytrynowym
Obiad - 350 kcal: 100 g soli usmażonej na oliwie, 1 mały ziemniak, surówka z kiszonej kapusty
Podwieczorek - 100 kcal: 100 g budyniu waniliowego
Kolacja - 200 kcal: Sałatka owocowa z kiwi, grejpfruta, plastra ananasa

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Katarzyna Pryzmont

Katarzyna Pryzmont - dietetyk, psychodietetyk, właściciel gabinetu dietetycznego ATP. Specjalizuje się w odchudzaniu dorosłych, prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące motywacji podczas zmiany nawyków żywieniowych mi.in. "Jak radzić sobie z pokusami podczas odchudzania". Więcej na www.katarzynapryzmont.pl

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE