Trądzik - dieta pomocna w walce z chorobą

2014-09-29 10:40 JO

Trądzik męczy nie tylko nastolatki. Dokucza jeszcze długo po dwudziestce. Odpowiednia dieta na trądzik nie zlikwiduje problemów ze skórą, ale może skutecznie wspomóc leczenie trądziku, które jest długie i nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Co jeść, żeby zmniejszyć objawy trądziku?

Czy dieta na trądzik jest skuteczna? Na pewno dieta nie jest jedyną przyczyną powstawania szpecących krostek, co więcej, wielu lekarzy uważa, że nie ma ona wpływu na pojawienie się trądziku. Ale jej zmiana na lepsze i rezygnacja z pewnych produktów wyjdzie na dobre - nie tylko twarzy, ale również figurze i zdrowiu.

Dieta na trądzik: odstaw produkty wysokoprzetworzone

Dieta przeciwtrądzikowa jest dość rygorystyczna i wymaga rezygnacji z wielu przekąsek, przypraw i napojów. Wybieraj przede wszystkim produkty zdrowe, lekkostrawne i pomagające oczyścić organizm z toksyn.

Z jadłospisu trzeba przede wszystkim wykreślić potrawy wysoko przetworzone czyli takie, które zawierają sztuczne barwniki i aromaty oraz konserwanty. Najwięcej syntetyków jest w kolorowych napojach gazowanych, słodkich i słonych przekąskach oraz żywności z długim terminem ważności. Unikaj też słodyczy, zwłaszcza czekolady, nawet gorzkiej.

Ogranicz także tłuszcze zwierzęce, potrawy smażone, masło, tłuste sery. Postaraj się zrezygnować z podjadania w fast foodach, a olej zastąp oliwą.

Dieta na trądzik: przyprawy zamiast soli

O powodowanie pryszczy podejrzewane są ostre przyprawy (pieprz, papryka) oraz sól. Najlepiej zamiast nich używaj ziół.

Naukowcy obwiniają też wysoko przetworzone węglowodany – makarony i białe pieczywo. Lepiej więc sięgaj po chleb i makarony razowe. Tym bardziej, że stają się coraz popularniejsze i jest ich znacznie więcej na  rynku.

Szkodliwe są również wszelkie używki z alkoholem i papierosami na czele. Dozwolona jest jedna lampka wina, a palenie warto rzucić w ogóle.

Jak walczyć z trądzikiem? [WIDEO]

Dieta na trądzik: wygląd cery poprawi marchewka

Urodzie sprzyja witamina A czyli beta karoten. Znajdziesz ją m.in. w marchwi (więcej w ugotowanej), pomidorach, pomarańczach, brzoskwiniach, papryce, szpinaku, brokułach, melonach i różnego typu sałatach. Beta karoten wzmacnia skórę i przywraca jej ładny koloryt.

Wraz z dietą stosuj właściwą dermopielęgnację
Pharmaceris - krem z retinolem

Autor: Pharmaceris.com

materiał partnera

KREM Z RETINOLEM na trądzik wieku dorosłego pureRETINOL 0.3 polecany jest do codziennej dermopielęgnacji na noc dla osób dorosłych, wymagających efektywnego działania przeciwtrądzikowego wraz z działaniem przeciwzmarszczkowym. Stworzony z myślą o osobach z tendencją do powstawania niedoskonałości, zmian trądzikowych, zaskórników oraz nadmiernego łojotoku, dla skóry tłustej i mieszanej.

Krem oparty na wysokim stężeniu czystego 0,3% retinolu wykazuje zrównoważone działanie przeciwtrądzikowo-przeciwzmarszczkowe, stanowiąc skuteczną kurację przywracającą prawidłowe funkcjonowanie skóry w okresie zmian hormonalnych.

Czytaj także: Tabletki na trądzik: w jaki sposób, i czy w ogóle działają?

Objawy trądziku złagodzą witaminy z grupy B

Przydadzą ci się również witaminy z grupy B (B1, B2, PP), które łagodzą schorzenia skórne (przede wszystkim witamina PP). Najwięcej jest ich w orzechach, pestkach, roślinach strączkowych, wątróbce, pieczywie pełnoziarnistym, ziemniakach, drobiu, jajkach oraz w drożdżach.

Jedz wszystko co jest naturalne i obfituje w cynk, błonnik i witaminy. Pamiętaj, żeby wybierać zawsze produkty dobrej jakości i świeże.

Dieta na trądzik: cynk ułatwia gojenie ranek

Sięgaj też po kiełki i soję. W diecie osób borykających się z pryszczami nie powinno zabraknąć cynku. Ten pierwiastek działa leczniczo na trądzik i ułatwia gojenie ranek, a jego niedobór pogłębia zmiany skórne.

W cynk obfitują owoce morza (przede wszystkim ostrygi i małże), ryby (np. węgorz), rośliny strączkowe, drób (głównie wątróbka), kasze, jajka słonecznik oraz pieczywo żytnie.

Dieta na trądzik: błonnik oczyszcza organizm

W oczyszczeniu organizmu z toksyn pomoże ci błonnik. Znajdziesz go w otrębach, kaszach (najwięcej w kaszy jęczmiennej), ryżu brązowym, pieczywie pełnoziarnistym, nasionach roślin strączkowych oraz warzywach (m.in. w awokado, fasoli, grochu, soi, selerze, rzepie, czosnku, chrzanie, soczewicy, szpinaku, pietruszce i koprze) i owocach (m.in. w jeżynach, malinach, jagodach, porzeczkach, żurawinie, jabłkach i gruszkach) oraz w owocach suszonych.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 12/2019 "Zdrowia" wszystko o fizjoterapii, operacja "przez dziurkę", leczenie raka trzustki, kim jest asystent zdrowienia, zielone biuro, antyrakowe menu, idealna koloryzacja. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 12/2019
KOMENTARZE
Antosia Czerwińska
|

Ja głównie kupuje wszystko co naturalne, bo później wychodzą takie rzeczy że jeszcze bardziej mi wyskakują jakieś krosty czy coś. Jeżeli bym coś miała poradzić to w sumie żel siarkowy do mycia twarzy, olejek z opuncji figowej, tonik naturalny z lawendy i krem na trądzik naturalny od sevolium. U mnie to wszystko razem się sprawdza.

Tomasz Sukiennicki
|

co do makijażu to mi w sumie jakoś to nie potrzebne ale mogłabyś mi mnie jakoś naprowadzić do dokładnie kupujesz do twarzy? jakie żele, kremu? też nie jem juz słodyczy ani pszennych rzeczy bo widzialem że pojawia sie po nich czesciej i wiecej tradziku.

Antosia Czerwińska
|

ja jak przestałam jeść tyle ostrego i słodkiego (ketchup ma oba w sobie...), słonego, mącznego, odstawiłam zupełnie alkohol (chociaż nie piłam go zbyt często) to stan skóry zaczął mi się poprawiać. później zaczęłam dbać też o to by dobrze dbać o cerę, czyli np. lakierowanie włosów z zakrywaniem twarzy, dobre mycie twarzy dobrymi kosmetykami. podobna sytuacja co do nakładania makijażu i kremu. mam taki, co nie robi ani plam, ani nie zapycha cery, więc wszystko jest kwestią dopracowania. od trzech miesięcy jakoś teraz dbam tak o twarz i sporadycznie coś nowego mi się na twarzy pojawi.

julia
|

ja nie jem makaronu fast foodow chleba,słodyczy,i dziala

Minia
|

Czesc! Ja polecam niejedzenie produktow, ktore zawieraja duzo kwasu fitowego, czyli: pelne ziarna zboz, pestki, sezam, orzechy, kawa kakao. Pomaga!!!

Aneta
|

Słuchajcie, najważniejsze to pić dużo wody! Bardzo polecam Lemoniadę Ogórkową! Do wody dodajecie pokrojonego ogórka, wyciskacie trochę soku z cytryny i wstawiacie na 30minut do lodówki! Gotowe! Cytryna pomaga w walce z trądzikiem, a woda i ogórek usuwają z organizmu toksyny! Tylko pamiętajcie! Nigdy nie przesadzajcie z wodą, bo możecie sobie też wypłukać minerały! A my chcemy pozbyć się tylko toksyn:) A więc widzicie! Smacznie i zdrowo, a taka lemoniada, i duże ilości wody z pewnością Wam pomogą! Powodzenia kochane!

Peter
|

Ja po latach zaobserwowałem że jedzenie pestek słonecznika powoduje głębokie "trudno dające się wycisnąć" krosty. Wielokrotnie (przez lata) o tym zapominam ale zawsze po jedzeniu czegoś ze słonecznikiem (po ok. dobie) wyskakiwały takie "głębokie syfki" - a to na czole, ramieniu, policzku - w różnych miejscach. Nigdy po czymś innym, tylko po słoneczniku.
Teraz (niestety bo lubię) unikam słonecznika.

hersik
|

Aplikator na wypryski HB - chyba już było, ale powtarzam, bo u mnie to pomogło i wzmocniło cerę - zrobiła się ładniejsza i zdrowsza. Pewnie, że zanim przywróciłam sobie normalność wszystko musiała trochę potrwać, ale docelowy efekt udalo się uzyskać.

kawosza
|

Dziewczyny nic nie zdziała takich cudów jak dieta, niestety. Polecam również krem niszcz pryszcz firmy DLA, mi bardzo pomógł w walce z cerą.. Zmiana stylu życia, dobre jedzenie i ten krem zdziałały u mnie cuda.. nie wiem co pomogło więcej, co mniej ale pomogło i to się liczy.

hoszek
|

Używaj aplikatora na wypryski HB - przez jakiś okres czasu, systematycznie, zauważysz pierwsze zmiany po kilku dniach, ale jeśli chcesz, aby docelowo skóra wyglądała idealnie, nie miała zaczerwienień, to musi to trwać dłużej. Przy czym efekt na pewno uzyskasz.