Trądzik - dieta pomocna w walce z chorobą

2014-09-29 10:40

Trądzik męczy nie tylko nastolatki. Dokucza jeszcze długo po dwudziestce. Odpowiednia dieta na trądzik nie zlikwiduje problemów ze skórą, ale może skutecznie wspomóc leczenie trądziku, które jest długie i nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Co jeść, żeby zmniejszyć objawy trądziku?

Czy dieta na trądzik jest skuteczna? Na pewno dieta nie jest jedyną przyczyną powstawania szpecących krostek, co więcej, wielu lekarzy uważa, że nie ma ona wpływu na pojawienie się trądziku. Ale jej zmiana na lepsze i rezygnacja z pewnych produktów wyjdzie na dobre - nie tylko twarzy, ale również figurze i zdrowiu.

Dieta na trądzik: odstaw produkty wysokoprzetworzone

Dieta przeciwtrądzikowa jest dość rygorystyczna i wymaga rezygnacji z wielu przekąsek, przypraw i napojów. Wybieraj przede wszystkim produkty zdrowe, lekkostrawne i pomagające oczyścić organizm z toksyn.

Z jadłospisu trzeba przede wszystkim wykreślić potrawy wysoko przetworzone czyli takie, które zawierają sztuczne barwniki i aromaty oraz konserwanty. Najwięcej syntetyków jest w kolorowych napojach gazowanych, słodkich i słonych przekąskach oraz żywności z długim terminem ważności. Unikaj też słodyczy, zwłaszcza czekolady, nawet gorzkiej.

Ogranicz także tłuszcze zwierzęce, potrawy smażone, masło, tłuste sery. Postaraj się zrezygnować z podjadania w fast foodach, a olej zastąp oliwą.

Polecamy
jesz co lubisz kulinaria

Autor: Time S.A

Indywidualnie dobrana dieta pozwoli Ci z łatwością schudnąć, zyskać piękną cerę, włosy i paznokcie, a przy tym jeść zdrowo, smacznie i bez wyrzeczeń. Skorzystaj z Jeszcolubisz, innowacyjnego systemu dietetycznego online Poradnika Zdrowie i zadbaj o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. Ciesz się świetnie dobranym menu i stałym wsparciem dietetyka już dziś!

Dieta na trądzik: przyprawy zamiast soli

O powodowanie pryszczy podejrzewane są ostre przyprawy (pieprz, papryka) oraz sól. Najlepiej zamiast nich używaj ziół.

Naukowcy obwiniają też wysoko przetworzone węglowodany – makarony i białe pieczywo. Lepiej więc sięgaj po chleb i makarony razowe. Tym bardziej, że stają się coraz popularniejsze i jest ich znacznie więcej na  rynku.

Szkodliwe są również wszelkie używki z alkoholem i papierosami na czele. Dozwolona jest jedna lampka wina, a palenie warto rzucić w ogóle.

Jak walczyć z trądzikiem? [WIDEO]

Sposoby na walkę z trądzikiem

Dieta na trądzik: wygląd cery poprawi marchewka

Urodzie sprzyja witamina A czyli beta karoten. Znajdziesz ją m.in. w marchwi (więcej w ugotowanej), pomidorach, pomarańczach, brzoskwiniach, papryce, szpinaku, brokułach, melonach i różnego typu sałatach. Beta karoten wzmacnia skórę i przywraca jej ładny koloryt.

Czytaj także: Tabletki na trądzik: w jaki sposób, i czy w ogóle działają?

Objawy trądziku złagodzą witaminy z grupy B

Przydadzą ci się również witaminy z grupy B (B1, B2, PP), które łagodzą schorzenia skórne (przede wszystkim witamina PP). Najwięcej jest ich w orzechach, pestkach, roślinach strączkowych, wątróbce, pieczywie pełnoziarnistym, ziemniakach, drobiu, jajkach oraz w drożdżach.

Jedz wszystko co jest naturalne i obfituje w cynk, błonnik i witaminy. Pamiętaj, żeby wybierać zawsze produkty dobrej jakości i świeże.

Dieta na trądzik: cynk ułatwia gojenie ranek

Sięgaj też po kiełki i soję. W diecie osób borykających się z pryszczami nie powinno zabraknąć cynku. Ten pierwiastek działa leczniczo na trądzik i ułatwia gojenie ranek, a jego niedobór pogłębia zmiany skórne.

W cynk obfitują owoce morza (przede wszystkim ostrygi i małże), ryby (np. węgorz), rośliny strączkowe, drób (głównie wątróbka), kasze, jajka słonecznik oraz pieczywo żytnie.

Dieta na trądzik: błonnik oczyszcza organizm

W oczyszczeniu organizmu z toksyn pomoże ci błonnik. Znajdziesz go w otrębach, kaszach (najwięcej w kaszy jęczmiennej), ryżu brązowym, pieczywie pełnoziarnistym, nasionach roślin strączkowych oraz warzywach (m.in. w awokado, fasoli, grochu, soi, selerze, rzepie, czosnku, chrzanie, soczewicy, szpinaku, pietruszce i koprze) i owocach (m.in. w jeżynach, malinach, jagodach, porzeczkach, żurawinie, jabłkach i gruszkach) oraz w owocach suszonych.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.