Prawidłowe spożycie kalorii dla 16-latki [Porada eksperta]

2014-06-07 22:27 Agnieszka Ślusarska

Ile powinnam jeść kalorii aby nie przytyć tylko utrzymać wagę jeśli mam 16 lat, 166cm wzrostu 57kg i raczej dużo trenuję, ponieważ tańczę oraz jeżdżę konno regularnie.

Twój współczynnik BMR, czyli spoczynkowego zużycia energii wynosi około 1432 kcall/dobę. Aby utrzymać wagę przy treningach 1-2 razy w tygodniu powinnaś jeść około 2220 kcal. Jeżeli chodzi o udział białek, tłuszczy i węglowodanów w dobowej energii to powinien on wyglądać następująco:

  • Węglowodany 55% 1221 kcal/ dobę, czyli około 305gram,
  • Białko 15%% 333 kcal, czyli około 83 gram
  • Tłuszcz 30% 666 kcal czyli około 74.gram.

Z kolei, jeżeli ćwiczysz 4-5 razy w tygodniu, to do utrzymania masy cała potrzeba większej ilości energii. Dziennie powinnaś zjeść około 2470 kcal. W tym węglowodany powinny stanowić 55% czyli 13592kcal (ok 340g), białko 15% czyli około 370 kcal (93gram), tłuszcz 30% czyli około 741.28kcal (82gram). Pozdrawiam

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Agnieszka Ślusarska

Właścicielka Poradni Dietetycznej 4LINE,  główny dietetyk w Klinice Chirurgii Plastycznej dra A. Sankowskiego, tel.: 502 501 596, www.4line.pl

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE