Odchudzanie. Skąd wzrost wagi przy diecie i ćwiczeniach? [Porada eksperta]

2016-08-11 23:51 Agnieszka Ślusarska

Dlaczego, pijąc czerwoną herbatę, jedząc regularnie i lekko i ostatni posiłek o 18, intensywnie ćwicząc każdego dnia i grając w tenisa, tyję, zamiast chudnąć? Dodam również, że wyniki badań na choroby, które mogłyby powodować wzrost wagi, mam w normie.

Zależy co rozumie Pani przez słowo „tycie”, jeśli zwiększającą się wagę ciała, to może być to spowodowane tym, że przy wysiłku zwiększa Pani masę mięśniową. Waga więc może stać w miejscu albo się zwiększać, bo kolokwialnie mówiąc, mięśnie są cięższe od tłuszczu. Nie musi jeść Pani ostatniego posiłku o 18, no chyba że chodzi Pani spać o 20. Kolację powinna Pani spożywać najpóźniej dwie godziny przed snem. Zbyt duża przerwa między kolacją a snem spowoduje, że Pani organizm przestawi się na oszczędzanie i tempo metabolizmu spadnie. Jeśli intensywnie Pani ćwiczy, powinna mieć chociaż jeden dzień w tygodniu wolny od treningu, poświęcony na regenerację mięśni i organizmu.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Agnieszka Ślusarska

Właścicielka Poradni Dietetycznej 4LINE,  główny dietetyk w Klinice Chirurgii Plastycznej dra A. Sankowskiego, tel.: 502 501 596, www.4line.pl

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE