Odchudzanie, a wysokie ciśnienie - brak efektów [Porada eksperta]

2014-03-17 16:54 Agnieszka Ślusarska

Od trzech tygodni zmieniłam styl życia. Mniej jem, planuję posiłki z głową, opieram się na błonniku i białku, staram się przy tym nie przekraczać 1500 kcal dziennie. Dodatkowo ćwiczę 4-5 razy w tygodniu: głównie aeroby (orbiter, basen, szybkie marsze, rower). Mimo zmian, moja waga nie spada. Piję 3 razy dziennie herbatę z chromem, l-karnityną (mix czerwonej i zielonej). Mimo wszystko waga stoi (82 kg, 164 cm, 26 lat). Czy w przypadku mojego nadciśnienia można stosować trening interwałowy (biorę Betaloc zok 50)? Jakie popełniam błędy? Ćwiczę na siłowni 1,5 godziny, 5 razy w tygodniu. Czy to za dużo? Może lepiej robić codziennie, a godzinę? Odkąd zaczęłam przyjmować tabletki na obniżenie ciśnienia (2 lata) przytyłam prawie 20 kg. Pytałam różnych lekarzy - nie ma innych, więc pozostaje mi walka. Dodam, że ostatnią dietę miałam ponad pół roku temu, nie wiem ile schudłam, bo nie miałam wagi, ale na wygląd trochę: dużo sportu i prawie głodówka, niestety przeprowadzka do Irlandii zaowocowała zebraniem dodatkowych kilogramów. Teraz chciałabym się odchudzać zdrowo i na dobre. Proszę o poradę. Co robię źle, jaki trening zastosować na nadciśnienie i czy dieta 1500 kcal to dobry wybór? 

Prawdopodobnie brak zmiany wagi spowodowany jest ćwiczeniami. To znaczy, że Pani chudnie w obwodach (pomiar w cm), ale może być to niewidoczne na wadze. Tak często dzieje się przy treningach. Dieta 1500 kcal, może być zbyt rygorystyczna. Choć same kcal nie są najważniejsze. Ważny jest też skład tego, co Pani jada i proporcje składników.

Pani współczynnik BMR wynosi 1621 kcal. Zatem przy wspomnianej aktywności fizycznej, aby utrzymać wagę, powinna Pani zjadać 2796 kcal. W tym węglowodany na poziomie 45-50% , Białko 15%-20%, Tłuszcz 30%.

Jeżeli chce Pani schudnąć, to najlepiej zrobić deficyt 1000 kal od całkowitego zapotrzebowania energetycznego, czyli dieta powinna być na poziomie około 1700 kcal.

Co do ciśnienia i treningów to polecam skonsultować się z lekarzem medycyny sportowej lub trenerem personalnym. 

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Agnieszka Ślusarska

Właścicielka Poradni Dietetycznej 4LINE,  główny dietetyk w Klinice Chirurgii Plastycznej dra A. Sankowskiego, tel.: 502 501 596, www.4line.pl

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 12/2019 "Zdrowia" wszystko o fizjoterapii, operacja "przez dziurkę", leczenie raka trzustki, kim jest asystent zdrowienia, zielone biuro, antyrakowe menu, idealna koloryzacja. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 12/2019
KOMENTARZE