Nie wiem jak schudnąć po ciąży [Porada eksperta]

2015-05-20 9:28 Agnieszka Ślusarska

Mam 26 lat, ważę 115 kg przy wzroście 170. Od dawna byłam okrągła, ale po ciąży doszłam właśnie do takiej wagi. Od tygodnia jestem na diecie 1500 kcal i do tego codziennie maszeruję ok. 5 km dziennie bądź jeżdżę na rowerze 10-15 km. Przez ten tydzień przytyłam kolejne 3 kg. Co robię źle? Ile dziennie mam dostarczać kalorii i jak ćwiczyć?

Witam Ciebie serdecznie W brew doniesieniom z kolorowej prasy dieta na zrzucenie zbędnych kilogramów nie polega na rygorystycznym odliczaniu kalorii. Niestety jeżeli dostarczysz do organizmu za mało energii i składników odżywczych Twój organizm się buntuje i zwalnia metabolizm. Dieta 1500 kcal z intensywną aktywnością fizyczną jest dietą bardzo niedoborową więc nie zauważyłaś spadku masy ciała. Dieta redukcyjna powinna być bardzo dokładnie dopasowana do organizmu dlatego proponuję udać się po wskazówki do specjalisty dietetyka, który wyliczy Tobie te wartości i ustali plan żywieniowy. Powinnaś skupić się na przestrzeganiu podstawowych zasad zdrowego żywienia i nawet nie zauważysz jak waga spadnie w dół. Już dzisiaj możesz rozplanować sobie czas w ciągu dnia aby w stałym odstępnie czasu spożyć 5 posiłków. Pierwszy powinien być około godziny po przebudzeniu, ostatni do 3 godzin przed pójściem spać. Każdy posiłek powinien składać się z porcji węglowodanów, warzyw, białka i „dobrych” tłuszczy. „Dobre” tłuszcze to te, które pochodzą z olejów roślinnych, najlepiej tłoczonych na zimno (jednak nie można na nich smażyć) oraz z ryb, orzechów, avocado, siemienia lnianego. Węglowodany wybieraj złożone na przemian z prostymi (w Twoim przypadku). Unikaj tłustych mięs, staraj się wybierać dobrej jakości jasne mięso (drobiowe), świeże ryby, chude wędliny parzone bądź pieczone (najlepiej własnego wyrobu). Słodkie jogurty zastąp jogurtami naturalnymi ale z owocami, które sam rozdrobnisz i dodasz do jogurtu. Zamień słodycze na słodkie i zdrowe zamienniki np. ciastka na ciasteczka owsiane, gotowe musle na granolę, którą sama zrobisz na bazie płatków owsianych, orzechów odrobiny miodu. Słodzone napoje gazowane najlepiej zamień na dobrej jakości wodę niegazowaną z dodatkiem plasterków cytryny, pomarańczy, z odrobiną imbiru. Pozdrawiam

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Agnieszka Ślusarska

Właścicielka Poradni Dietetycznej 4LINE,  główny dietetyk w Klinice Chirurgii Plastycznej dra A. Sankowskiego, tel.: 502 501 596, www.4line.pl

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE