Jaka ilość kalorii w dni treningowe i nietreningowe? [Porada eksperta]

2015-05-15 12:13 Katarzyna Pryzmont

Jestem kobietą, mam 162 cm wzrostu i ważę 85 kg, z czego 50 kg to masa mięśniowa. Zależy mi na redukcji tkanki tłuszczowej (chciałabym stracić ok. 15 kg tkanki tłuszczowej). Od 2,5 miesiąca ćwiczę 6 razy w tygodniu (3 treningi siłowe + interwały i 3 treningi cardio), odżywiam się zdrowo i jem 1600 kcal w dni nietreningowe, a w treningowe 1800 kcal. Nie widząc efektów, wybrałam się kilka dni temu do dietetyka, który powiedział, że powinnam zwiększyć tę ilość do ok. 1700 i 2000 kcal zależnie od dnia, ponieważ mam wysokie zapotrzebowanie spoczynkowe (wyliczył mi on je na ok. 1600 kcal). Dzisiaj natomiast miałam trening personalny i trener powiedział mi, że powinnam w dni treningowe jeść 1700 kcal, a w nietreningowe 1500. Mogłabym prosić o odpowiedź na pytanie: kto z nich ma rację? Nie wiem, czy zwiększyć czy zmniejszyć ilość kalorii w diecie.

Nie sama kaloryczność jest tak istotna, jak wartość odżywcza diety. Jest pani osobą o niskim wzroście, więc kalorii potrzebuje zdecydowanie mniej niż zalecił dietetyk i trener personalny. Organizm ma tłuszcz do spalenia, który będzie dawał energię do funkcjonowania. Rozumiem, że pani specjaliści boją się, że może dojść do obniżenia przemiany materii. Stałoby się tak, gdyby nie była pani tak aktywna fizycznie. W dni nietreningowe 1200 kcal, podczas treningów 1400 kcal. Te 200 dodatkowe kalorii ma pochodzić z posiłku po treningu bogatego w białko z porcją zboża. Gdyby czuła pani przemęczenie i gorszą regenerację proszę kupić aminkowasy BCAA. Można też włączyć L-karnitynę przed treningiem. Zawsze przy zmęczeniu może pani zwolnić trening, ale nie zwiększać kaloryczności diety.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Katarzyna Pryzmont

Katarzyna Pryzmont - dietetyk, psychodietetyk, właściciel gabinetu dietetycznego ATP. Specjalizuje się w odchudzaniu dorosłych, prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące motywacji podczas zmiany nawyków żywieniowych mi.in. "Jak radzić sobie z pokusami podczas odchudzania". Więcej na www.katarzynapryzmont.pl

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE