Dobra dieta dla 17-latka [Porada eksperta]

2015-02-02 15:35 Katarzyna Pryzmont

Bardzo chciałbym się pozbyć tłuszczu z brzucha i klatki piersiowej. Mam 17 lat, 170 cm wzrostu i ważę około 75 kg. Mój jadłospis: śniadanie jem dopiero w szkole o godzinie 10-12, obiad o godzinie 15:40 (najczęściej ziemniaki z kurczakiem, do tego surówka z białej kapusty i marchwi), kolację jem o 18.00-19.00 (kanapki z serem, szynką, pomidor/ogórek), piję wodę niegazowaną/lekko gazowaną. Moja aktywność fizyczna: w lato/wiosna/jesień siatkówka około 1-2 h (pon.-pt.), piłka nożna 2-3 h (sobota), do tego w spacery 3-4 km, jazda rowerem 2-10 km.

Super, że chcesz zadbać o swoje zdrowie, przez zmianę diety i aktywność fizyczną. Na podstawie tego co napisałeś, pozwolę sobie zaproponować pewne zmiany, które ułatwią Ci redukcję masy ciała. Śniadanie spożywaj zawsze w domu (nawet jak nie czujesz głodu) w ciągu 30 minut od obudzenia. Najlepiej gdybyś zjadł posiłek bogaty w błonnik pokarmowy i białko z dodatkiem bomby witaminowo-mineralnej. Proponuję kefir z płatkami owsianymi, amarantusem i dwoma różnymi owocami. W drodze do szkoły wypij 0,5 litra wody mineralnej. Nie wiem, jak wyglądają obiady w Twojej szkole (podałeś jeden przykład), więc będę pisać odwołując się do swojej wyobraźni. Wyklucz ziemniaki lub poproś o symbolicznego jednego ziemniaka bez sosu. W zamian zaproponuj więcej surówki. Zrezygnuj z deseru i kompotu. Jeżeli obiad jest dwudaniowy, poproś o mniejsza porcję jednego z dań. W szkole zjedz jeszcze dodatkowo dwa owoce i wypij co najmniej 1 litr wody. Kolacja powinna zawierać dużo warzyw w postaci surówki, warzyw pieczonych lub gotowanych z odrobiną oliwy i porcją chudego białka, np. plaster białego sera, porcja ryby czy indyka lub cielęciny. Jeżeli tego dnia uprawiałeś sport, możesz do kolacji dołożyć dwie kromki chleba razowego. W dni, gdy lekcji jest więcej, zabieraj garść migdałów. W razie głodu możesz jeść surowe warzywa. Daj sobie dwa tygodnie na zobaczenie pierwszych efektów.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Katarzyna Pryzmont

Katarzyna Pryzmont - dietetyk, psychodietetyk, właściciel gabinetu dietetycznego ATP. Specjalizuje się w odchudzaniu dorosłych, prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące motywacji podczas zmiany nawyków żywieniowych mi.in. " Jak radzić sobie z pokusami podczas odchudzania". Więcej na www.atpgabinetdietetyczny.pl

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 12/2019 "Zdrowia" wszystko o fizjoterapii, operacja "przez dziurkę", leczenie raka trzustki, kim jest asystent zdrowienia, zielone biuro, antyrakowe menu, idealna koloryzacja. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 12/2019
KOMENTARZE