Dieta wysokobiałkowa [Porada eksperta]

2013-04-06 17:34 Katarzyna Pryzmont

Jak należy komponować posiłki, jeżeli chce się do diety wprowadzić odżywki proteinowe (wysokobiałkowe), aby skutecznie redukować masę ciała (tłuszcz). Treningi 2-3 razy w tygodniu: pływanie, ćwiczenia fitness. Czy odżywki tego typu są szkodliwe? Jak długo można włączać je do naszego jadłospisu, aby nie zrobić ze swojego ciała "mięśniaka"?

Pani Marto!
Zacznę od tego, że skutecznie może Pani zredukować tłuszcz poprzez odpowiednie odżywianie oparte na zasadch racjonalnego żywienia. Jeżeli jednak zdecyduje się Pani wprowadzić odżywkę białkową proszę stosować ją nieczęściej niż raz dziennie i tylko w dni treningowe. Jest to ważne dlatego, że nasze zapotrzebowanie na biako wynosi 0,8-1g na kg należnej masy ciała. Stosując odżywki ilość białka w diecie zdecydowanie wzrasta. Mimo że na stronach dla kulturystów pisze się, że zapotrzebowanie na białko 2,5-3g to dla nich norma, to ja absolutnie się z tym nie zgadzam. Taka podaż białka może uszkodzić nerki i doprowadzić do odwodnienia organizmu.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Katarzyna Pryzmont

Katarzyna Pryzmont - dietetyk, psychodietetyk, właściciel gabinetu dietetycznego ATP. Specjalizuje się w odchudzaniu dorosłych, prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące motywacji podczas zmiany nawyków żywieniowych mi.in. " Jak radzić sobie z pokusami podczas odchudzania". Więcej na www.atpgabinetdietetyczny.pl

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020
KOMENTARZE