Dieta na masę mięśniową: zasady. Ile białka ma w jadłospisie dieta na masę mięśniową?

2014-07-10 10:43 ap

Dieta na masę mięśniową powinna zawierać odpowiednią ilość białka, które jest głównym składnikiem budulcowym mięśni. Jednak nadmiar białka w diecie może szkodzić. Jak obliczyć odpowiednią ilość białka w diecie na masę mięśniową? Jak powinna być skomponowana dieta na masę mięśniową?

Dieta na masę mięśniową musi zawierać odpowiednią ilość białka, bo to z niego powstają mięśnie. Jakie są zasady diety na masę mięśniową, dotyczące udziału w niej białka? Ile białka powinno być w diecie na masę mięśniową?

Dieta na masę: ile białka w diecie na masę?

Stosującym dietę na masę trenerzy zalecają 2-2,5 g białka na każdy kilogram masy ciała dziennie i ten model u większości trenujących dobrze się sprawdza. Jednak fizjolodzy żywienia uważają, że ciut za dużo, bo nadmiar białek jest szkodliwy dla organizmu. Nadmiar białka bardzo obciąża nerki, które muszą się mocno napracować, by wydalić substancje powstałe podczas przemiany białek, poza tym prowadzi do utraty wapnia, co prowadzi do osteoporozy.

Drugi kłopot związany z taką ilością białka to objętość posiłków. Żeby wchłonąć odpowiednią ilość białka trzeba sporej porcji jedzenia. A przepełniony żołądek nie sprzyja treningom. Stąd wcale nie mięso powinno być głównym źródłem białka. Większą zawartość białek jest w mleku, serach czy jogurtach. Znakomitym źródłem zawierającym wszystkie potrzebne aminokwasy są jajka. Bez względu na to skąd pochodzi białko, jeśli jesz go sporo - musisz dużo pić, zwłaszcza wody. To pomoże nerkom pozbyć się szkodliwych produktów przemiany materii.

Czytaj też: Przepisy na wysokobiałkowe dania po treningu

Dieta na masę: suplementy białkowe

Suplementy białkowe to sposób na to, by dostarczyć trenującemu organizmowi odpowiednią ilość białka. Dietetycy polecają szczególnie suplementy w formie izolatu białka serwatkowego, gdyż mogą one zawierać nawet do 90 procent białka. Na rynku dostępne są też suplementy białkowe w postaci koncentratu i hydrolizatu. Odżywki są odradzane tym, którzy nie skończyli 20 roku życia. Bezpieczniejszym sposobem dostarczenia odpowiedniej ilości białka niezbędnego do budowania mięśni jest suplementowanie wybranych aminokwasów. Bo w istocie właśnie ich, a nie dużej ilości białka w ogóle potrzebuje kulturysta. Warto sięgnąć po argininę, glutaminę oraz aminokwasy rozgałęzione (BCAA).

Dieta na masę: najlepsza pora na białko

Białko powinno znaleźć się w każdym posiłku, przy czym ostatni posiłek przed snem powinien składać się właśnie głównie z nich, bo podczas snu odbywa się budowa masy mięśniowej.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE
ADAM
|

Bardzo szanuję ludzi,którzy trenują różne sporty, to wymaga dużej dyscypliny.Trening siłowy pomaga spalić tłuszcz. Budując mięśnie możemy skutecznie pozbywać się naszej tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia siłowe to oczywiście najbardziej skuteczny sposób na kształtowanie naszej sylwetki. Dzięki tym ćwiczeniom w znacznym stopniu zwiększamy metabolizm, budujemy mięśnie oraz redukujemy tłuszcz. Dzięki regularnym treningom możemy osiągnąć piękną, zdrową sylwetkę. Niewątpliwym pozostaje fakt, iż trening siłowy w znacznym stopniu poprawia nasze samopoczucie Odżywka dodaje energii, co jest szczególnie ważne przy bardzo intensywnym wysiłku, gdy łatwo stracić właściwy rytm ćwiczeń. Innymi słowy, suplement daje organizmowi dokładnie to, czego on potrzebuje podczas treningów, ale bez tych wszystkich komplikacji wynikających z przyjmowania sterydów.

Tomek
|

Dodam, że ilość białka liczy się w stosunku do MASY MIĘŚNIOWEJ, a nie ogólnej masy ciała... przestańcie bzdury powtarzać i zakwaszać się. Anabolicznie nie ma różnicy przy pewnej dawce. Mam lepsze efekty jedząc ok. 80g białka dziennie niż jak kiedyś mi idioci z osiedlowych siłowni radzili 180g!!!!!!. Trawienie zabiera mnóstwo energii. Przeżarty organizm nie regeneruje się właściwie i to się tyczy nie tylko białka ale też przeżerania się co chwilę jakimś syfem w myśl IM WIĘCEJ TYM LEPIEJ BO MIĘŚNIE POTRZEBUJĄ... Już mnie szlag trafia w necie. Usługi internetowe FACHOWCÓW to przyszłość E-Biznesu.

Tomek
|

Owszem... Zamiast jakichś produktów, należy omijać teksty pisane przez nieuczciwych intelektualnie "pismaków", którzy coś napisać muszą, więc piszą od rzeczy. Bzdura na bzdurze. Niestety sięgać trzeba do książek zaufanych autorów....a szkoda, bo czasami szukam jakiejś "drobnej" informacji...ale jak czytam ten szajs na temat zdrowia to aż mnie krew zalewa...ktoś kto nie ma wiedzy może uwierzyć w bzdury i krzywdzić siebie oraz rodzinę....!!!!!

Slawek
|

hej, na co potrzebujesz diete? na utrzymanie wagi? na pozbycie sie nadmiru wagi czy by przybrac na wadze? czym sie zajmujesz poza silownia? napisz do mnie na priv @: sbanas@op.pl

MichalMichal
|

Siema nazywam sie Michal prosilbym aby ktos pomógł mi ulozyc diete na mase misniową waze 80 kg mam 175 wzrostu cwicze 3 razy w tygodniu mam równiez strasznie szybka przemiane materii czy obliczylby mi ktos i ulozyl dietke z gory bardzo dziekuje

ccc
|

Pokażcie mi te badania o soi i hormonach. Mój mąż zjada codzienne, od lat różne sojowe produkty i jakoś nie zauważyłam, żeby urosły mu piersi.
Co do mlecznych produktów, to i owszem nie powinny być spożywane przez ludzi. Niesłodzony jogurt jest wyjątkiem wśród produktów mlecznych jeżeli chodzi o cukry. Laktoza jest bowiem rozkładana przez szczep bakterii Lactobacteris Acidophilus do cukru gronowego. Tak czy siak zostaje w nim kazeina, hormony i reszta dobrych właściwości o ile jesteś cielakiem.

przem
|

z tego co tu widzę to każde pożywienie ma wady więc jak bym miał się tym sugerować to bym nic nie jadł ;0

7-pik
|

Zgadzam się z przedmówcą

bbb
|

Soja obniża poziom testosteronu.

aaa
|

Nie mogę wyjść z podziwu. Są tu wypisane wierutne bzdury. Przeciętny człowiek sugerujący wskazówkami zawartymi w takich poradnikach tylko pogorszy swoją sylwetkę. Białko w mleku to mniejsza część wartości odżywczych, poza tym zawarta w mleku laktoza to cukier prosty a jak wiemy cukry proste przy odchudzaniu/redukcji są niewskazane. Ser jest bogaty w białko ale bogatszy w tłuszcz, który jest ponad dwa razy bardziej kaloryczny od białka. Co do jogurtów to większość jest słodzonych cukrem a poza tym zawiera wyżej opisaną laktozę - jogurty OMIJAĆ Z DALEKA. Świetnym źródłem białka jest natomiast pierś z kurczaka, wołowina, soja. Takie poradniki są pisane przez dyletantów....