Czy stosuję odpowiednią dietę na przyrost masy? [Porada eksperta]

2013-06-26 11:04 Katarzyna Pryzmont

Witam. Celem tej diety jest przyrost masy. Mężczyzna, 19 lat, 78 kg, 184 cm. 4 treningi w tygodniu po 60 min - 90 min. Treningi są typowo na masę czyli: max 4 serie w ćwiczeniu i z serii na serię zwiększany jest ciężar (piramidka). Poniedziałek-klatka+triceps+brzuch  Środa-plecy+biceps+brzuch Czwartek-Nogi+łydki+brzuch  Sobota-Obręcz barkowa+przedramiona+brzuch  Jadłospis: 1. posiłek 7.00: 120g płatki zbożowe + mleko 3.2%, sok pomarańczowy 100% 2. posilek 10.00: pierś z kurczaka 100 g, ryż brązowy/kasza itp. 7/2/68 surówka/warzywo 3. posiłek 13.00 120g tuńczyk w oleju 22/9/0 100g ryż brazowy/kasza itp 7/2/68 warzywo - oliwa z oliwek 4. posiłek 16.00 przedtreninngowy: 100g piersi z kurczaka 22/2/0 100g ryż brązowy/kasza 7/2/68 surówka 17.30 trening po treningu 2 banany średniej wielkości ok. 200g 19.00 120 g ser biały chudy 20/6/5 jogurt naturalny, 22.30 przed snem odżywka białkowa Pozdrawiam.

Wszystko jest ok. Sprawdź, czy spożywasz min. 800 g warzyw mieszanych. Kolory - zielone, żółte, czerwone, pomarańczowe, białe. Przy tak intensywnych ćwiczeniach warto zadbać oczywiście o odpowiednią podaż witamin, ale również antyoksydantów. Zmniejszają one stres oksydacyjny - obumieranie komórek. Wykorzystuj również w diecie różne owoce. Do śniadania dołóż borówkę amerykańską, maliny, truskawki, morele, jagody - ok.250 g mix lub każdego dnia inne. Przy treningu powyżej 60 minut pij izotoniczne napoje. 2 godziny przed treningiem zacznij intensywne nawadnianie, tak aby do treningu wypić. ok. 700 ml wody. Podczas treningu pij co 15-20 minut 3-4 łyki wody.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Katarzyna Pryzmont

Katarzyna Pryzmont - dietetyk, psychodietetyk, właściciel gabinetu dietetycznego ATP. Specjalizuje się w odchudzaniu dorosłych, prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące motywacji podczas zmiany nawyków żywieniowych mi.in. "Jak radzić sobie z pokusami podczas odchudzania". Więcej na www.katarzynapryzmont.pl

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE