Czy istnieje optymalna dieta dla osoby niemającej czasu na ćwiczenia odchudzające i regularne odżywianie? [Porada eksperta]

2013-03-26 22:59 Agnieszka Ślusarska

Jestem mamą dwójki dzieci, więc nie bardzo mam czas na ćwiczenia odchudzające, a tym bardziej na regularne i prawidłowe odżywianie. Próbuje się odchudzać, ale nie daje to żadnych efektów. Czy istnieje jakakolwiek odpowiednia dieta dla osoby takiej jak ja?

Regularność to podstawa więc będzie ciężko całkowicie ją pominąć. Jednak dla osób zapracowanych również jest rozwiązanie. Można przygotowywać dania dzień wcześniej np na dwa dni zabierać ze sobą do pracy lub zjadać wieczorem (na 3 godziny przed snem). Powinno się jeść 5 posiłków, jednak 2 z nich mogą być przekąskami np kefir, owoc, orzechy, soki warzywne. Można tez zainteresować się cateringiem dietetycznym. Jest to wygodne rozwiązanie dla osób rzadko bywających w domu, nie lubiących gotować oraz ceniących wygodę Codziennie rano dostarczano by Pani 5 posiłków w dowolnie wybrane przez Panią miejsce. Ma to szereg plusów, natomiast sporym minusem są koszta i to że gdy zrezygnuje Pani z cateringu, znów nie będzie Pani wiedziała jak komponować posiłki i jak zarządzać codziennym menu. Dlatego tez zachęcam do podjęcia próby i przygotowywania prostych dań do pracy. Poniżej zamieszczam przykład : Śniadanie ok. 260 kcal Kanapka z polędwicą sopocką i pomidorem mała, okrągła grahamka, 2 łyżeczki serka naturalnego do smarowania pieczywa, 4 plasterki polędwicy sopockiej, duży pomidor II śniadanie ok. 210 kcal Maślanka z owocem szklanka maślanki naturalnej, duża nektarynka Obiad ok. 350 kcal 100 g półtłustego sera białego, 2 pomidory, czerwona papryka, gruba kromka pieczywa typu graham, 5 oliwek Podwieczorek ok. 230 kcal ratatuja z indykiem 100 g fileta z piersi indyka (masa mięsa surowego), duży pomidor, pół małej cukinii, mała żółta papryka, 3 duże pieczarki, łyżeczka oliwy z oliwek, 2 łyżki otrębów pszennych, czosnek, zioła Kolacja ok. 100 kcal Sałatka warzywna z jogurtem 2 średnie ogórki małosolne, duży pomidor, 1/3 opakowania małego jogurtu naturalnego bez cukru, szczypiorek.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Agnieszka Ślusarska

Właścicielka Poradni Dietetycznej 4LINE,  główny dietetyk w Klinice Chirurgii Plastycznej dra A. Sankowskiego, tel.: 502 501 596, www.4line.pl

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE