Chcesz mieć zdrowe OCZY? Układaj JADŁOSPIS według naszych wskazówek

Koktajl z jagód lub borówek, dużo sałaty, brokułów i natki pietruszki, chudy drób i ryby, ciemne pieczywo... Dieta smaczna, nie wymagająca wyrzeczeń, a jaka zdrowa! Szczególnie korzystna dla wzroku. Zobacz przykładowy jadłospis w diecie na zdrowe oczy.

Oczy lubią zieleń, otwarte przestrzenie i odpowiednią dietę. Oto przykładowy jadłospis w diecie dobrej na wzrok.

Dieta dobra dla oczu - przykładowy dzienny jadłospis

» Śniadanie

  • koktajl jagodowy zrobiony z 1/2 szklanki mrożonych jagód i 1/2 szklanki jogurtu naturalnego
  • 2 kromki chleba pełnoziarnistego cienko posmarowanego margaryną z plastrem półtłustego twarogu i 2 listkami sałaty
  • szklanka herbatki z owoców leśnych

» II śniadanie

  • grahamka cienko posmarowana masłem, z plasterkiem żółtego sera
  • miseczka surówki z jarmużu

» Obiad

  • talerz zupy krem brokułowej z grzankami zrobionymi z chleba razowego, posypanej łyżką natk
  • pierś drobiowa ze szpinakiem
  • miseczka sałaty lodowej z pomidorem doprawiona sosem winegret (oliwa roztarta z sokiem z cytryny, solą i pieprzem)
  • 2 łyżki brązowego ryżu
  • szklanka soku pomidorowego

» Podwieczorek

  • surówka z marchewki i jabłka z garścią posiekanych orzechów włoskich, skropiona sokiem wyciśniętym z cytryny
  • szklanka soku z ciemnych winogron

» Kolacja

  • sałatka z 3–4 ugotowanych na półtwardo różyczek brokuła, 1/2 szklanki fasolki szparagowej, 1/2 pokrojonej w kostkę piersi kurczaka upieczonej w folii, polana sosem z 1/4 szklanki jogurtu naturalnego, łyżeczki majonezu i 2 ząbków czosnku przeciśniętych przez praskę oraz obficie posypana posiekaną natką pietruszki
Zrób to koniecznie

To jadaj, jeśli chcesz mieć dobry wzrok:

  • jarmuż, szpinak, brokuły, sałatę, natkę pietruszki, groszek, kukurydzę, pomidory, marchew
  • borówki, jagody, aronię
  • półtłusty nabiał, masło
  • pieczywo razowe i pełnoziarniste, brązowy ryż, grube kasze, makaron razowy
  • orzechy, nasiona słonecznika, pestki dyni
  • ryby morskie
Tego nie rób

Tego unikaj:

  • produktów wysoko przetworzonych
  • dań typu fast food
  • warzyw i owoców zbyt długo gotowanych
  • gotowych ciastek i ciast
miesięcznik "Zdrowie"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE
Monika
|

Fajny artykuł, dorzucę coś z niego do mojego menu ;))
cały czas walczę z ryżem, bo brązowy mi nie podchodzi. Po operacji na zaćmę piłam dużo smoothie z jarmużu szpinaku i banana :)

jjj
|

Margaryna??? A czym się toto różni od plastiku, jeśli ani się nie rozpuści, gdy w upale zostawisz na stole, ani nie stężeje tak, jak masło czy smalec w lodówce? Poczytaj trochę na ten temat, np: My chcemy masła, nie margaryny.

marta
|

A ja bym powiedziała, że poza odpowiednim jadłospisem dla oczu też bardzo ważne jest, żeby były dobrze nawilżone, zwłaszcza jak się cały dzień spędza przed komputerem. Dlatego regularnie używam kropli