Diety

Dieta cukrzyka powinna nie tylko regulować poziom cukru we krwi, ale też sprawić, że chory będzie regularnie i w bezpieczny sposób chudnąć, a to dlatego, że cukrzyca często jest związana z otyłością. Prezentujemy przykładowy, tygodniowy jadłospis w diecie dla cukrzyków.
Niedoczynność tarczycy powoduje dolegliwości metaboliczne i to dlatego w leczeniu tak ważna jest dieta. Aby poprawić metabolizm, należy zwiększyć podaż jodu i suplementów hormonu tarczycy. Jak powinna być skomponowana dieta w niedoczynności tarczycy? Jeśli masz niedoczynność tarczycy wypróbuj przykładowy jadłospis.
Przyjmowanie leków przeciwnowotworowych wpływa na cały organizm. Chorym zmienia się smak, pojawia się nadmierna wrażliwość na zapachy lub wstręt do jedzenia. A przecież dieta ma być pomocna w walce z chorobą. Dowiedz się, jak powinna wyglądać prawidłowa dieta w chorobie nowotworowej. Co chory może jeść? Zobacz przykładowy jadłospis.
Dieta dr Dąbrowskiej to dwuetapowy program odchudzania, którego celem jest oczyszczenie organizmu z toksyn i przywrócenie jego równowagi wewnętrznej. Zrzucone kilogramy są efektem ubocznym diety. Ten swego rodzaju leczniczy post zakłada spożywanie w niewielkich ilościach określonych warzyw i owoców. Sprawdź - posłuchaj lub przeczytaj - jakie są zasady diety dr Dąbrowskiej oraz co można, a czego nie można jeść podczas stosowania kuracji odchudzającej.
Dieta w raku żołądka powinna być przygotowana indywidualnie na potrzeby pacjenta, uwzględniając jego wiek, zapotrzebowanie energetyczne, preferencje żywieniowe oraz stan kliniczny. Jednak są pewne zasady, których powinni przestrzegać wszyscy chorzy. Sprawdź, jak wygląda dieta w raku żołądka i przykładowy jadłospis.
Olej kukurydziany jest powszechnie uważany za olej o licznych właściwościach zdrowotnych. Tymczasem proporcja kwasów tłuszczowych omega-6 do omega-3 w oleju kukurydzianym jest bardzo niekorzystna. Nadmiar omega-6 w diecie nasila procesy zapalne i zwiększa ryzyko wielu chorób. Sprawdź, jakie właściwości ma olej kukurydziany.
Śniadania białkowo-tłuszczowe zyskują coraz szersze grono zwolenników i wypierają klasyczne śniadanie bogate w węglowodany. Są one wskazane szczególnie dla osób, które mają problemy z gospodarką węglowodanową, poziomem cukru we krwi, po posiłku czują się senne lub mają problem z utratą tkanki tłuszczowej mimo stosowania diety i aktywności fizycznej. Propozycja odwrócenia proporcji makroskładników odżywczych w ciągu dnia wynika z dynamicznie zmieniającego się stanu wiedzy w naukach o żywieniu. Nie ma jednak konieczności, aby wszyscy zamieniali klasyczne śniadanie na śniadanie białkowo-tłuszczowe. Jest to kwestia indywidualnych preferencji i potrzeb organizmu.
Dieta dla mózgu to ważna kwestia. Dlaczego? Ponad 40 lat temu naukowcy udowodnili, że istnieje ścisły związek między zdolnościami umysłowymi a dostarczaniem organizmowi witamin i składników mineralnych. Sprawdź szczegóły!
Dieta bogata w antyoksydanty jest dobra dla każdego, bo wolne rodniki uszkadzają komórki organizmu, są jedną z przyczyn starzenia się. Aby zminimalizować ich szkodliwy wpływ, wzbogać dietę o antyoksydanty. Jedz codziennie warzywa bogate w witaminy C i E, w pomidorach jest dużo likopenu. Jeśli palisz, musisz dostarczać trzy razy więcej witaminy C niż niepalący.
Dieta w cukrzycy typu 2 jest kluczowa w prewencji i leczeniu tej choroby. Badania jednoznacznie potwierdzają, że cukrzyca typu 2 jest chorobą dietozależną. Warto wiedzieć, że dieta w cukrzycy typu 2 może być także stosowana w stanie przedcukrzycowym i w niektórych przypadkach może zapobiec rozwojowy pełnoobjawowej cukrzycy.
Dieta w czasie chemioterapii to dieta, która ma wzmocnić organizm, pomóc lepiej znieść uciążliwą terapię i szybciej powrócić do zdrowia. Chemioterapia, którą stosuje się u pacjentów chorych na raka, osłabia i zmniejsza apetyt. Żeby walczyć z nowotworem, trzeba mieć dużo siły, dlatego potrzebna jest mądra dieta. Sprawdź, jakie są zasady diety przy chemioterapii i jak wygląda przykładowy jadłospis.
Najlepsza dieta na upały to dieta śródziemnomorska, której podstawę stanowią warzywa, owoce, pełnoziarniste produkty zbożowe i jogurty. Nie zapominaj o obiadach, ale dostosuj je do pogody, np. zupy zastąp chłodnikami. Nie lekceważ nawadniania organizmu i unikaj alkoholu. Zobacz, jakie potrawy utrzymują organizm w dobrej formie w gorące, letnie dni?

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019