Kiszony czosnek - antybiotyk i probiotyk w jednym

2020-10-22 9:58 Monika Ochnik

Kiszony czosnek łączy w sobie niezwykłą moc naturalnego antybiotyku i probiotyku, dlatego powinien trwale zagościć w naszej diecie. Jest też łagodniejszy w smaku i mniej drażniący dla naszego żołądka niż jego świeży odpowiednik. Zobacz, jakie właściwości ma kiszony czosnek.

Kiszony czosnek to ciekawa propozycja dla osób, które chciałyby się wspomóc tym naturalnym antybiotykiem, ale nie lubią jego palącego smaku i woni, którą czosnek zostawia w ustach. Kiszony czosnek zachowuje bowiem swoje prozdrowotne właściwości, a jest znacznie łagodniejszy w smaku i pozbawiony charakterystycznego zapachu.

Kiszony czosnek można jeść jako dodatek do dań głównych, kanapek, sosów oraz sałatek. Do picia nadaje się też zalewa.

Spis treści

  1. Kiszony czosnek - dlaczego warto go jeść?
  2. Kiszony czosnek - właściwości
  3. Kiszony czosnek - skład
  4. Kiszony czosnek - jak go zrobić?

Kiszony czosnek - dlaczego warto go jeść?

Zalet czosnku chyba nikomu nie trzeba przedstawiać - jest uznawany za naturalny antybiotyk, który pomaga w leczeniu infekcji i stanów zapalnych. Jego regularne jedzenie wpływa też pozytywnie na naszą odporność. Z kolei ukiszenie czosnku daje podwójną korzyść - dzięki procesowi fermentacji, czyli działaniu bakterii mlekowych, warzywo to zyskuje zalety kiszonek, czyli staje się naturalnym probiotykiem, który reguluje pracę naszych jelit i dba o naszą florę bakteryjną.

Kiszony czosnek - właściwości

Kiszony czosnek - skład

Kiszony czosnek - jak go zrobić?

Kiszenie czosnku jest bardzo proste, przypomina bardzo kiszenie ogórków. Nawet składniki, które wrzucamy do słoika, są podobne.

Składniki:

Czytaj też: Jaką sól dodać do kiszonek?

Przepis krok po kroku:

  1. Czosnek dzielimy na ząbki i obieramy je.
  2. Wyparzamy słoik i wkładamy na dno chrzan, pieprz, ziele angielskie, liście laurowe i gorczycę
  3. Następnie układamy w słoiku ząbki czosnku, a na wierzch układamy koper.
  4. W garnku przygotowujemy solankę: do 1 l wody dodajemy 1 łyżkę stołową soli i gotujemy przez 10 minut
  5. Warzywa zalewamy solanką, zakręcamy słoik i odstawiamy go w suche, ciemne miejsce na minimum 3 tygodnie. Po tym czasie czosnek jest gotowy do spożycia.

Czytaj też:

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE