Co jesz

Płatki zbożowe, nasiona, owoce, orzechy są kopalnią łatwo przyswajalnych witamin i minerałów. Wszystko to znajduje się w musli. Spróbuj skomponować taką mieszankę sama. Naprawdę warto! Dzięki temu możesz kontrolować zawartość kalorii, tłuszczu i cukru w musli.
Przeciętny Włoch zjada ok. 30 kg makaronu rocznie, a Polak zaledwie 3 kg – zwykle jako dodatek do zupy. Stanowczo za mało! Przecież dobrze podany makaron to jedno z najzdrowszych, najsmaczniejszych dań - powinien być składnikiem każdej diety.
Wypijaj kieliszek czerwonego wina do obiadu, jeśli chcesz mieć zdrowe serce, jasny umysł i zachować młodość jak najdłużej. Gdyby kupno czerwone wina trunku wymagało recepty, lekarz mógłby ją wypisać z czystym sumieniem! Skąd biorą się właściwości zdrowotne czerwonego wina?
Masła, margaryny, miksy... Półki uginają się od smarowideł do chleba i trudno się w tym wszystkim połapać. Bo czym różni się masło delikatesowe od wyborowego, a margaryna w pudełku od tej w kostce? Co wybrać, żeby wyszło nam na zdrowie?
Pod nazwą "miksy" ukrywają się mieszanki, w których część tłuszczu mlekowego (czyli masła) zastąpiono tłuszczami utwardzonymi lub olejami roślinnymi. Zdrowsze są mieszanki masła i oleju niż masła i tłuszczu roślinnego utwardzonego.
Z roku na mamy coraz większy wybór gotowych mrożonek. To dobrze, bo mrożenie zachowuje wysoką zawartość witamin i minerałów. Jednak nie każde opakowanie mrożonek jest warte kupna. Na co zwracać uwagę przy zakupie mrożonek?
Zdaniem ekspertów mrożone owoce i warzywa zachowują większość witamin i składników mineralnych. Dlatego warto jeść mrożonki - są zdrowe, wartościowe, zawsze pod ręką! I możemy się nimi rozkoszować o każdej porze roku. Wystarczy sięgnąć do lodówki.
Naukowcy zapewniają, że konserwanty nie tylko chronią żywność przed zepsuciem. Podnoszą też jej smak i wartość odżywczą. Czy dodatki do żywności są jednak bezpieczne dla naszego zdrowia? Czy lepiej ich unikać?
Szczypiorek dodaje smaku jajku, koperek ziemniakom, a natka zupie. Ale główna zaleta zieleniny polega na tym, że są niezwykle bogate w niezbędne dla zdrowia składniki: witaminy A, C, E, K, kwas foliowy i żelazo. Jak przyrządzać warzywa, by nie stracić tych cennych składników odżywczych?
Szef wymaga od ciebie wysiłku i inicjatywy, a ty zapadasz w sen zimowy? Dopada cię zmęczenie? Marzysz, by wreszcie się wyspać? Nie masz na nic siły, a zwłaszcza na przestrzeganie diety. Podpowiemy ci, jakie przekąski najlepiej jeść w pracy, żeby wzmocnić organizm i wszystkiemu podołać.
Wyeliminowanie cukru z codziennej diety, nie oznacza wcale wykreślenia słodkiego smaku z życia. Wystarczy cukier zamienić na słodziki. Są one od cukru wielokrotnie słodsze, a jednocześnie prawie nie mają kalorii i nie przyczyniają się do powstawania otyłości, cukrzycy czy próchnicy zębów.