Co jesz

Naukowcy zapewniają, że konserwanty nie tylko chronią żywność przed zepsuciem. Podnoszą też jej smak i wartość odżywczą. Czy dodatki do żywności są jednak bezpieczne dla naszego zdrowia? Czy lepiej ich unikać?
Kasza gryczana, jęczmienna, manna czy jaglana... Mnóstwo gatunków, a wszystkie zawierają cenne minerały, witaminy i błonnik. Ale - choć stare porzekadło mówi, że od kaszy człowiek zdrów - trzeba wiedzieć, jaki rodzaj wybrać, bo niektóre kasze mogą nam zaszkodzić.
Szczypiorek dodaje smaku jajku, koperek ziemniakom, a natka zupie. Ale główna zaleta zieleniny polega na tym, że są niezwykle bogate w niezbędne dla zdrowia składniki: witaminy A, C, E, K, kwas foliowy i żelazo. Jak przyrządzać warzywa, by nie stracić tych cennych składników odżywczych?
Szef wymaga od ciebie wysiłku i inicjatywy, a ty zapadasz w sen zimowy? Dopada cię zmęczenie? Marzysz, by wreszcie się wyspać? Nie masz na nic siły, a zwłaszcza na przestrzeganie diety. Podpowiemy ci, jakie przekąski najlepiej jeść w pracy, żeby wzmocnić organizm i wszystkiemu podołać.
Wyeliminowanie cukru z codziennej diety, nie oznacza wcale wykreślenia słodkiego smaku z życia. Wystarczy cukier zamienić na słodziki. Są one od cukru wielokrotnie słodsze, a jednocześnie prawie nie mają kalorii i nie przyczyniają się do powstawania otyłości, cukrzycy czy próchnicy zębów.

NOWY NUMER

W numerze 12/2019 "Zdrowia" wszystko o fizjoterapii, operacja "przez dziurkę", leczenie raka trzustki, kim jest asystent zdrowienia, zielone biuro, antyrakowe menu, idealna koloryzacja. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 12/2019