Ćwiczenia

Ćwiczenia na mięśnie głębokie pleców i nóg polegają na napinaniu mięśni grzbietu biegnących wzdłuż kręgosłupa przy jednoczesnym wzmacnianiu pośladków oraz ud. Współtworzą one rusztowanie ciała, które należy regularnie wzmacniać, aby utrzymać kręgosłup w dobrej kondycji. Zobacz 8 ćwiczeń na mięśnie głębokie pleców i nóg, dzięki którym poprawisz swoją stabilizację centralną i unikniesz przeciążeń.
Wzdęcia to uciążliwa dolegliwość i każdy ma na nią swój sposób. Jedni piją ziółka, inni stosują dietę a jeszcze inni... ćwiczą. Zobacz, jakie ćwiczenia pomagają zlikwidować wzdęcia.
Ćwiczenia na kręgosłup szyjny przydadzą się przede wszystkim każdemu, kto spędza dużo czasu w pozycji siedzącej, czy to przed komputerem, czy też na przykład w samochodzie. Ćwiczenia na kręgosłup szyjny możemy podzielić na ćwiczenia rozluźniające, rozciągające, mobilizujące i wzmacniające. Jakie ćwiczenia pomogą, gdy boli kręgosłup szyjny?
Od sprawności mięśni, nerwów i więzadeł umiejscowionych w kroczu zależy szczelność pęcherza, prawidłowa erekcja u mężczyzn i orgazm u kobiet, kondycja kręgosłupa, a nawet trawienie. Mięśnie dna miednicy powinny być mocne i sprężyste, ponieważ to na nich opierają się narządy wewnętrzne.
Mięsień czworoboczny to jeden z największych mięśni w naszym ciele. Odpowiada za wiele ważnych funkcji ruchowych, dlatego nie powinniśmy go zaniedbywać. Rozciąganie mięśni czworobocznych to klucz do prawidłowego funkcjonowania mięśni grzbietu. Sprawdź, jakie są najskuteczniejsze ćwiczenia na mięsień czworoboczny uśmierzające ból, wzmacniające siłę i poprawiające jego funkcjonalność. Dowiedz się także więcej o budowie i przyczepach mięśnia czworobocznego grzbietu.
Ćwiczenia na pośladki powinna wykonywać każda kobieta, która chciałaby pochwalić się jędrną, uniesioną pupą oraz udami bez cellulitu - bo efektem ubocznym ćwiczeń na pośladki jest też wysmuklenie ud. Dodatkowo, ćwiczenia na pośladki wykonywane jedno po drugim pomagają spalać kalorie i budować mięśnie. Poznaj ćwiczenia na jędrne pośladki i smukłe uda, które wykonasz w domu. W galerii zdjęć sprawdzisz, jak prawidłowo wykonać trening!
Jaki trening na mięśnie brzucha dla mężczyzn będzie najbardziej efektywny? Czy są ćwiczenia na mięśnie brzucha dedykowane panom? Trenerzy jako najskuteczniejsze polecają ogólnie znane treningi, które z powodzeniem można robić też w domu - np. trening ABS i A6W.
Ruch koncentryczny, ekscentryczny i izometryczny – to fazy ruchu mięśni podczas aktywności fizycznej. Każda z faz oddziałuje na nasze mięśnie i wpływa na przyrost masy oraz siły. Jeśli poznamy charakterystykę każdej fazy ruchu, będziemy mogli skutecznie korzystać z nich podczas treningu. Sprawdź, co to jest ruch koncentryczny, ekscentryczny i izometryczny oraz dowiedz się, jak dobrać odpowiednie ćwiczenia do naszych celów treningowych!
Ćwiczenia na powiększenie ust wywodzą się z jogi twarzy. Intensywnie angażują mięśnie ust, przez co sprawiają, że wargi wydają się pełniejsze, gładsze i lepiej ukrwione. Wystarczy poświęcać kilka minut dziennie na ćwiczenia ust, aby wyraźnie je powiększyć i nadać im zmysłowy kształt.
Trening na brazylijskie pośladki zainspirowany został charakterystycznym atutem ciał brazylijek, czyli kształtną i jędrną pupą. Jeśli marzysz o takich pośladkach, wypróbuj ćwiczenia z Ewą Chodakowską lub Mel B, które są bardzo różnorodne i przynoszą szybkie efekty wizualne. Ćwicząc z obciążeniem zaobserwujesz różnicę w wyglądzie pośladków już po 2-3 miesiącach. Ważne jest, aby z każdym etapem zwiększać ilość serii i obciążeń, dzięki czemu twoje mięśnie będą się rozwijać.
Ćwiczenia z hula-hoop to nie tylko świetna zabawa. Kręcenie plastikową obręczą jest naprawdę bardzo skuteczne. Hula-hoop modeluje sylwetkę (regularne kręcenie sprawia, że brzuch staje się twardszy, bardziej płaski i pojawia się ładne wcięcie w talii). Oprócz tego kręcenie hula-hoop poprawia ogólną kondycję i nastrój.
Mam 11 lat, ważę 74,6 kg i mam 165 cm wzrostu. Jakie ćwiczenia będą dla mnie odpowiednie?

Skuteczne ćwiczenia odchudzające i modelujące brzuch, uda, pośladki, ramiona i plecy. Zestawy ćwiczeń na wideo i plany treningowe. Atlas ćwiczeń na wszystkie partie ciała.