PoradnikZdrowie.pl > Zdrowie > Kręgosłup, kości, stawy > Dobre ćwiczenia na plecy - pozycje jogi (asany) na kręgosłup

Dobre ćwiczenia na plecy - pozycje jogi (asany) na kręgosłup

Ćwiczenia na plecy przydadzą się każdemu. Siedzisz przez osiem godzin w pracy, a potem w domu odpoczywasz przed ekranem telewizora? Dużo jeździsz samochodem? Twój kręgosłup wkrótce upomni się o swoje prawa. Joga istnieje po to, by uwolnić cię od bólu pleców. Które ćwiczenia na plecy są skuteczne?
A A A

Dlaczego powinnaś wykonywać ćwiczenia na plecy? Słabe mięśnie pleców i brzucha powodują, że bezbronny kręgosłup zaczyna nam utrudniać życie. Joga pomaga pozbyć się bólu, a także jest wspaniałym sposobem profilaktyki. Wiadomo: lepiej zapobiegać, niż leczyć! Najlepiej po prostu zapisać się na kurs jogi, ponieważ właściwie wszystkie asany (pozycje jogi) mają korzystny wpływ na kręgosłup. Jednak jeśli jest to niemożliwe, spróbuj kilku prostych ćwiczeń, które wzmacniają go i masują.

Czy masz giętki kręgosłup?
Czy masz giętki kręgosłup?
Joga Kundalini
Joga Kundalini
Zdrowy kręgosłup
Zdrowy kręgosłup
Ćwiczenia z MEL B. Trening Totally Fit z przykładowymi ćwiczeniami
Ćwiczenia z MEL B. Trening Totally Fit z przykładowymi ćwiczeniami

Przygotowanie do ćwiczeń na plecy

Ubierz się lekko, tak aby strój nie krępował ruchów, przygotuj dwa koce i krzesło. Uwaga: jeśli ból w plecach jest ostry, wtedy nie rób żadnych ćwiczeń. Aby zmniejszyć dyskomfort, jaki odczuwasz, najpierw musisz “wydłużyć” zapadnięty tułów i wyciągnąć dobrze kręgosłup. To pomoże przywrócić prawidłowe ustawienie kręgów. Dlatego we wszystkich ćwiczeniach na kręgosłup zwracaj uwagę na maksymalne rozciąganie przodu i tyłu ciała. Najlepsze efekty osiągniesz, ćwicząc kilka razy w tygodniu. Nie tylko wzmocnisz plecy, ale także wymasujesz organy brzucha, co pozwoli im sprawniej funkcjonować.

Pozycje jogi (asany) na plecy

  • Virasana – skłon do przodu 
    Uklęknij na kocu, złącz duże palce stóp, usiądź na piętach. Rozsuń kolana, tak, aby tułów zmieścił się między nimi, a następnie pochyl się do przodu. Oprzyj czoło na kocu, wyprostuj ręce. Dociskając pośladki mocno do pięt, wyciągnij ręce jak najdalej do przodu. Pozostań tak przez minutę, przez cały czas wyciągając się. Gdy nabierzesz wprawy, możesz to ćwiczenie przedłużać.

  • Bharadvajasana I 
    Połóż dwa równo złożone koce w odległości ok. 30 cm od ściany. Usiądź na nich, układając stopy z prawej strony: prawa stopa powinna leżeć na lewej. Zrób wdech, wyciągnij tułów do góry. Prawą dłonią złap się za lewe kolano, lewą połóż na ścianie. Z wdechem wyciągaj się do góry, z wydechem skręcaj tułów. Wytrwaj w tej pozycji ok. 60 sekund, potem przełóż nogi na drugą stronę.

  • Bharadvajasana na krześle 
    Usiądź na krześle bokiem, na tyle głęboko, by siedzenie krzesła podpierało większą część uda. Wyciągnij prawą rękę i złap się za oparcie krzesła, lewą rękę również połóż na oparciu. Z wdechem wyciągaj kręgosłup do góry, z wydechem skręcaj się. Rób to ćwiczenie przez minutę, potem zmień stronę.

  • Maricyasana III 
    Usiądź na kocach z prostymi nogami. Zegnij lewą nogę, łydka powinna stać prostopadle do podłogi, palce stóp skieruj do przodu. Zrób wydech, oprzyj prawy łokieć o zewnętrzną stronę lewego uda. Lewą rękę przenieś na ścianę. Wyciągając się i skręcając, trwaj w asanie przez minutę, a potem powtórz ją w drugą stronę.

  • Pasasana
    Kucnij, opierając pięty na kocu złożonym w ósemkę. Złącz stopy. Lewą rękę połóż na ścianie, prawy łokieć oprzyj poniżej lewego kolana. Z wdechem wyciągaj się do góry, z wydechem skręcaj się. Poczuj skręt nawet w dole pleców, a po minucie zmień stronę.
Ostatnio dodane na forum
zobacz wszystkie »
 
 
Nie zarejestrowany, 02.12.2010 10:23
Zdecydowanie jestem za pilatesem,zreszta sama ostatnio wybrałam takie własnie zajecia http://www.jestem.info.pl/ Powiem Wam,ze nie sadziłam,ze te cwiczenia beda miałby taki wpływ na mój oddech,jak równiez na sprawność kregosłupa.
Nie zarejestrowany, 21.10.2010 13:43
Ja powiem ze to wszystko idywidualne uwarunkowaniaJa zdecydowanie bardziej wole pilates,a moze to tez jest spowodowane tym ze pokochałam te zajecia dzieki osobie -Yo Sakai która je prowadz.I nawte powiem szczerze o jodze nie myslałam.
 

Polecamy także
Kręgosłup – ćwiczenia na mięśnie pleców
Kręgosłup – ćwiczenia na mięśnie pleców
Joga - ćwiczenia wzmacniające i rozciągające mięśnie pleców
Joga - ćwiczenia wzmacniające i rozciągające mięśnie pleców
Ćwiczenia korzystne przy bolącym kręgosłupie
Ćwiczenia korzystne przy bolącym kręgosłupie
Kręgosłup - ćwiczenia na ból karku
Kręgosłup - ćwiczenia na ból karku
Kręgosłup – ćwiczenia rozluźniające mięśnie pleców
Kręgosłup – ćwiczenia rozluźniające mięśnie pleców
Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy. Jakie ćwiczenia pomogą, gdy boli kręgosłup lędźwiowy?
Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy. Jakie ćwiczenia pomogą, gdy boli kręgosłup lędźwiowy?
 
Opinie o suplemencie diety Slimcea
Ja właśnie tymi 8 kilogramami schudłam do swojej wymarzonej wagi 49 kilogramów :) więc nie byłam jakaś grubcia :)
 
 
Buliony z kostki a tycie
Te buliony pomijając że są tuczące to są strasznie niezdrowe. Nie pij tego świństwa!
Autor: Hanan
 
 
Druga broda..
Ja kiedyś stosowałam specjalną piłeczkę . Trzeba ją ściskać pomiędzy brodą a szyją ale niestety szybko mi się to ćwiczenie znudziło...
Autor: Hanan
 
 
Mąż mnie już nie kręci
Niestety często zdarza się tak,że atmosfera w związku czasami siada. To normalne w długich związkach. Niemniej istnieją sposoby na to aby ponownie obudzić w sobie namiętność. Słyszałaś o afrodyzjaku SexElixir ? No super sprawa .Ja ...
 
 
forum.poradnikzdrowie.pl
  • eksperci radzą
Kręgosłup, kości, stawy – wszystko na tematy związane z układem ruchu – choroby układu kostnego: rwa kulszowa, choroby kręgosłupa, zmiany zwyrodnieniowe, zwyrodnienia stawów, skolioza, osteoporoza, wady postawy, dyskopatia, bóle kręgosłupa, artretyzm, dna moczanowa, bóle stawów, reumatyzm, reumatoidalne zapalenie stawów. Urazy, kontuzje, zwichnięcia, złamania, skręcenia, wybicie stawu. Rehabilitacja, fizjoterapia, fizykoterapia, masaże, ćwiczenia na kręgosłup. Zobacz jak przygotować się do sezonu narciarskiego. Znajdziesz tu informacje jak leczyć ból, jak postępować w przypadku kontuzji, jak wzmocnić stawy i kręgosłup. Dowiedz się jak prawidłowo dbać o kondycję stawów, kości i kręgosłupa.
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody MURATOR S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody MURATOR S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.