Poradnik ZdrowieTrener fitnessu › Jak skakać na skakance, żeby poprawić kondycję?

Eksperci radzą

Marta Romanowska

Marta Romanowska - instruktorka fitnessu, szkoleniowiec i pasjonatka zdrowego stylu życia. Odpowiada na pytania dotyczące szeroko rozumianego fitnessu: zajęć odchudzających i rekreacyjnych, doboru sprzętu do ćwiczeń i regeneracji potreningowej. Podpowiada, jak komponować dietę, żeby ćwiczenia były efektywniejsze.

Jak skakać na skakance, żeby poprawić kondycję?

Postanowiłam, że zacznę skakać na skakance. Znalazłam 30-dniowe wyzwanie, które zaczyna się od skakania przez 2 minuty. Mój problem polega na tym, że nie daję rady skakać tych 2 minut tak bez przerwy. Czy te 2 minuty koniecznie trzeba skakać bez przerwy? Jeśli nie daję rady, czy jest sens skakania w miarę swoich możliwości?

Jeśli twoim celem jest poprawa wytrzymałości lub koordynacji, trening na skakance będzie dobrym rozwiązaniem. Pamiętaj, aby skakać na ścieżkach biegowych, ziemi, drewnianych powierzchniach lub innych, które absorbują impakt.

Jak dobrać długość skakanki?

Dobierz odpowiednią długość: stojąc na naprężonej skakance uchwyty powinny być na wysokości pach.

Jak poprawnie skakać na skakance?

Technika: 1. Skoki obunóż zmniejszają ryzyko urazów. 2. Ląduj na śródstopiu. 3. Wykonuj niskie skoki jak najbliżej podłoża. 4. Trzymaj łokcie blisko tułowia, proste plecy.

Trening na skakance jest dobrą alternatywą dla tych, którzy mają problem z powiększeniem mięśni łydek. Trening ten spala wiele kalorii, jednak jest jedno ale: tylko wtedy, gdy jest wykonywany bardzo szybko. Dla porównania jeśli chcesz spalić tyle kalorii, ile w czasie godziny treningu siłowego lub godzinnego biegu w tempie ponad 11 km/h, musisz w czasie każdej 1 sekundy zrobić 2 podskoki... i tak przez godzinę (Clinical Cardiology, 1990, 2009). Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie skakanki w treningu interwałowym (o zmiennym tempie). Polecam wykonać 8 rund po 20 sekund szybkich skoków i 40 sekund przerwy. Z czasem wydłużaj czas poświęcony na skoki, skracając czas przerwy. Treningi 2-3 razy w tygodniu. Przed aktywnością wykonaj rozgrzewkę, a po niej - rozciąganie.

Szukasz odpowiedzi?
Bardzo prawdopodobne, że odpowiedź na nurtujące cię pytanie znajduje się już w naszej bazie.
Sprawdź to! W tym celu w okienku poniżej opisz hasłowo swój problem - postaraj się ograniczyć do trzech-czterech słów. Jeżeli wynik będzie negatywny - zadaj pytanie korzystając z formularza
Porady

Autodiagnoza - mężczyzna

badania dla panów
 
badania dla pań
A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S Ś T U W Z Ż
Porady – fachowe porady na temat zdrowia, porady medyczne, porady specjalistów i porady lekarzy. Znajdziesz tu porady lekarskie online na tematy dotyczące zdrowia. Dowiedz się więcej, zapytaj o objawy chorób, przyczyny, leczenie. Rzetelne porady dietetyczne, porady dietetyków, porady na temat wielu dziedzin życia. Skorzystaj z porady ekspertów. Znajdź odpowiedź i rozwiąż swoje problemy. Nie bój się pytać i zadawać pytania. Na twoje pytania czeka: stomatolog, stylistka paznokci, logopeda – pedagog, ginekolog – położnik, fizjolog żywienia, ginekolog, dietetyk, dermatolog, chirurg, chirurg naczyniowy.
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.