PoradnikZdrowie.pl > DIETY > Diety odchudzające > Dieta Diamondów to skuteczna i zdrowa dieta niełączenia

Dieta Diamondów to skuteczna i zdrowa dieta niełączenia

Dieta niełączenia to już klasyczna dieta odchudzająca, nazywana przez niektórych dietą życia. Dieta Diamondów jest zbilansowana i opiera się o znaczne ilości warzyw i owoców. Sprawdź, czy dieta Diamondów jest skuteczna i wypróbuj nasz jadłospis.
A A A

Dieta niełączenia (dieta Diamondów) jest prosta - należy jeść przede wszystkim owoce i warzywa oraz nie łączyć ze sobą pewnych produktów. Jej twórca Harvey Diamond, dietetyk z amerykańskiego Instytutu Zdrowia w Austin, sam zmagał się z nadwagą i problemami z trawieniem. Na sobie testował własny program, dzięki któremu schudł kilkanaście kilogramów. Na początku lat 80. dopracował go i opublikował wraz ze swoją żoną Marilyn Harvey. Mimo że dieta zdobyła popularność jako metoda na odchudzanie, tak do końca nią nie jest. 
Jej głównym celem jest oczyszczanie organizmu ze szkodliwych toksyn, zalegających w przewodzie pokarmowym i nie dopuszczenie do ich odkładania, a efektem ubocznym tego jest redukcja wagi. W ciągu miesiąca możesz zrzucić 6-7 kg.

Dieta rozdzielna dr Haya - zasady diety niełączenia
Dieta rozdzielna dr Haya - zasady diety niełączenia
DIETA SHELTONA dieta niełączenia ułatwiająca organizmowi TRAWIENIE
DIETA SHELTONA dieta niełączenia ułatwiająca organizmowi TRAWIENIE
Dieta Andersona to dieta niełączenia. Na czym polega? Jakie są jej zasady? Ile można na niej schudnąć?
Dieta Andersona to dieta niełączenia. Na czym polega? Jakie są jej zasady? Ile można na niej schudnąć?
DIETA Antoine’a nowa dieta NIEŁĄCZENIA
DIETA Antoine’a nowa dieta NIEŁĄCZENIA

Dieta niełączenia - bez reżimu

Przy stosowaniu diety Diamondów nie potrzebujesz tablicy kalorii ani licznika indeksu glikemicznego. Masz cieszyć się posiłkiem, a nie zamartwiać ilością złych węglowodanów. Jeśli z jakichś powodów złamałaś się i sięgnęłaś po zakazane potrawy, nic się nie stało. Bez szkody dla całego programu, możesz do niego wrócić na drugi dzień. Twój codzienny jadłospis powinien składać się w 60 proc. z węglowodanów, w 30 z białka i tylko w 10 proc. z tłuszczów. W nowej diecie powinny przeważać owoce (oprócz bananów) i warzywa. Są bogate w wodę, która wspomaga oczyszczanie organizmu. Nie zapominaj też o wodzie mineralnej, wypijaj jej ponad 2 litry dziennie.

Dieta niełączenia - co i kiedy jeść

Ważne jest nie tylko co jesz, ale o jakiej porze dnia i w jakiej kombinacji. Produkty powinny być odpowiednio łączone, inaczej będą zbyt długo zalegały w żołądku. 

Dlaczego owoce?

Ponieważ nie zalegają w żołądku i są bogate w wodę (składają się z niej aż w 85 - 95 proc.), dzięki temu ich wartości odżywcze są szybko przyswajane przez organizm. Wybieraj te dojrzałe i zdrowo wyglądające, najlepiej z upraw ekologicznych.
Pamiętaj, żeby jadać je surowe. Koniecznie same, pomiędzy posiłkami, a nie w trakcie ani tuż po.

 

Podstawą jest niełączenie skrobi i białka. Dlaczego? Ponieważ żołądek nie jest ich w stanie efektywnie strawić w tym samym czasie.
Zarówno białka, jak i skrobię należy wiązać z warzywami. Trzy główne posiłki (tyle możesz zjeść w ciągu dnia) czyli śniadanie, obiad i kolację należy spożywać od godziny 12 do 20. Po przebudzeniu, do ok. 11.30 możesz jeść tylko surowe owoce albo wypić świeży sok owocowy. W tym czasie organizm najskuteczniej się oczyszcza. Pomiędzy posiłkami możesz pozwolić sobie na przekąskę owoc, warzywa (np. surową marchewkę) albo sok.

Dieta niełączenia - dieta życia?

Wiele amerykańskich lekarzy i dietetyków potwierdza jej oczyszczające i odchudzające działanie. Jej twórcy uważają, że dodatkowo poprawia wygląd skóry, włosów i paznokci oraz polepsza kondycję. Wcale jednak nie jest tak zdrowa, jak utrzymują jej autorzy. Oponenci zarzucają, że jest zbyt uboga w białko, a co za tym idzie w wapń, cynk, witaminy z grupy B (ryboflawinę i tiaminę) oraz żelazo. Poza tym znacznie odbiega od ogólnych zaleceń żywieniowych. Dlatego większość dietetyków zaleca jej stosowanie nie dłużej niż jeden miesiąc.

Przykładowy jadłospis:

Po przebudzeniu porcja owoców do wyboru (np. jabłko, gruszka, garść winogron) albo świeży sok owocowy.

  • Śniadanie:

Bruschetta (przypieczone pieczywo) ze świeżymi pomidorami, cebulką i bazylią.

  • Obiad:

Kasza gryczana z sosem grzybowo warzywnym, surówka z młodej kapusty i pora.

  • Kolacja:

Ryba po grecku.

 
Warszawscy lekarze!
W zeszłym miesiącu byłam na korekcji u doktor Archackiej i wszystkim niezdecydowanym polecam gorąco! A jaką miałaś wadę? Jak efekty zabiegu, czy już wszystko się zagoiło i jest dobrze? Ja też planuję zrobienie korekcji laserowej ...
 
 
Suplement jeszcze przed ciążą.
Ja przyjmuję folik od miesiąca. Planujemy zacząć starania o dziecko, więc musiałam o to zadbać wcześniej. Podobno folik jest najlepszy, tak mówi mój ginekolog.
 
 
Co sądzicie o botoksie?
są też ciekawe teorie na temat botoxu :) http://pragnieniakobiet.pl/botoks-poprawia-nastroj/ swoją drogą może być w tym dużo prawdy, bo jeśli w lustrze zobaczymy ładniejsze odbicie, to na sercu też robi się przyjemniej :)
 
 
Potas na nerwy i dla mięśni
niedawno temu okazało się, że mój narzeczony ma niedobór potasu, trenował do ostatniego maratonu i niestety odbiło się to na jego zdrowiu :/
 
 
forum.poradnikzdrowie.pl
  • eksperci radzą
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody MURATOR S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody MURATOR S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.