Cywilizacja soli
Jak dieta wpływa na zdrowie?
Data dodania: 08-04-2009Skomentowało: 6 osób
Propagowane przez medycynę ludową jedzenie buraków w celu ogólnego wzmocnienia organizmu znajduje pełne potwierdzenie w badaniach naukowych. Codzienne picie soku z buraków poprawia ogólna kondycję organizmu oraz obniża ciśnienie krwi.
Oczywiście sok nie może być produkowany na skale przemysłową, zamknięty w kartonie i doprawiony konserwantami. Musi być to świeży sok z buraków. Sprawa została potwierdzona prze naukowców z Exter University w Wielkiej Brytanii i opublikowana w fachowym piśmie Journal of applied Physiology z 2009 roku, 6 sierpnia. Doktor S.J. Bailey z zespołem współpracowników badał 8 mężczyzn który co dziennie wypijali 0,5 l świeżego soku z buraków oraz porównał ich możliwości po 6 dniowej konsumpcji soku z buraków z okresem gdy pili przez 6 dni sok z czarnej porzeczki ( zwanej na wschodzie smorodiną). Okazało się, że tolerancja wysiłku oraz ciśnienie przedstawiały się o wiele lepiej po piciu soku z buraków. Jeżeli dodamy do tego jeszcze informację, ze buraki są bardo korzystne dla funkcjonowania jelita grubego i wykazują działanie profilaktyczne przeciwnowotworowe to nie pozostaje nic innego jak włączyć buraki do swojej diety. Co więcej podobny do viagry mechanizm działania buraków poprzez tlenek azotu na naczynia krwionośne spowodował, że krąży po kraju plotka iż są one nawet lepsze niż osławiona niebieska tabletka.
11-03-2010
mankiet
Autor: dr Krystyna Knypl, internistka, hipertensjolog10-03-2010
uwagi
Autor: dr Krystyna Knypl, internistka, hipertensjolog09-03-2010
oscylometria
Autor: dr Krystyna Knypl, internistka, hipertensjolog08-03-2010
aparaty
Autor: dr Krystyna Knypl, internistka, hipertensjolog07-03-2010
o rtęci
Autor: dr Krystyna Knypl, internistka, hipertensjolog