Zamieniono leki w opakowaniu Atramu! Sprawdź, czy masz właściwe tabletki

Autor: Monika Majewska

Masz w apteczce lek o nazwie Atram? Natychmiast zwróć go do apteki! Doszło do pomyłki, wskutek której w opakowaniu Atramu zamiast leków na serce znajdują się środki psychotropowe! Zażycie niewłaściwych leków może mieć tragiczne skutki.

Główny Inspektorat Farmaceutyczny apeluje, by każdy, kto ma w domu lek o nazwie "Atram" zwrócił go do apteki. Doszło bowiem do pomyłki, wskutek której w opakowaniu Atramu zamiast leków na serce znajdują się środki psychotropowe o nazwie Neurol.

W decyzji napisano, że we wtorek, 7 września 2016 roku, GIF otrzymał ostrzeżenie (tzw. rapid alert) od swojego odpowiednika w Czechach w sprawie wycofania wspomnianych serii leków. "Decyzja została podjęta w związku z istniejącym ryzykiem pomieszania ww. produktów leczniczych" - napisano w uzasadnieniu.

Nieoficjalnie wiadomo, że pomyłka najprawdopodobniej jest pewnego rodzaju sabotażem dokonanym przez pracownika, który został z firmy zwolniony - powiedział Niewójt, pytany o przyczyny zamiany leków.

Ważne

Ważne

Które partie Atramu należy zwrócić?

  • 2561215 tabletki 12,5mg. Data ważności: listopad 2017 r.
  • 2510216 tabletki 12,5mg. Data ważności: styczeń 2018 r.
  • 2010216 tabletki 6,25mg. Data ważności: styczeń 2018r.

Dodatkowe informacje dla pacjentów są dostępne na infolinii pod numerem telefonu +48 22 280 09 58, od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20.

Jaki wpływ na zdrowie może mieć zażycie niewłaściwych leków?

Atram jest lekiem kardiologicznym. Wskazaniami do jego stosowania są nadciśnienie i choroby serca. Już samo to, że pacjent nie otrzyma odpowiedniego leku, stanowi istotne zagrożenie dla jego zdrowia. Również zażycie przez pacjenta z problemami kardiologicznym leku psychotropowego może niekorzystnie wpłynąć na ich stan zdrowia. Stosowanie Neurolu przez jakiś czas może dawać jakieś niepokojące objawy związane z centralnym układem nerwowym.

Zamiana leków - "Nie ma powodu do paniki"

- Każdy pacjent, który bierze ten lek, powinien natychmiast zgłosić się do swojego lekarza i od niego uzyska odpowiednią informację - powiedział w "Faktach po Faktach" minister zdrowia Konstanty Radziwiłł.

Zapewnił też, że "nie powodów do paniki". - Ani jedna substancja, ani druga, które być może zostały zamienione, nie są substancjami działającymi jak jakaś straszna trucizna - podkreślił.

"Nie ma powodu do paniki". Minister zdrowia o wycofaniu leku Atram

 

Źródło: x-news.pl/TVN24

Brał lek wycofany z rynku - zmarł

Na początku września 2016 roku zmarł mężczyzna, który przyjmował wycofaną z obrotu partię leku Atram. Na razie nie wiadomo, jak i czy w ogóle ten lek miał wpływ na śmierć mężczyzny. Mają to wyjaśnić sekcja zwłok i badania toksykologiczne. Wiadomo, że mężczyzna był przewlekle chory - od wielu lat był dializowany.

Prokuratura bada śmierć mężczyzny biorącego wycofane z obrotu leki psychotropowe

Źródło: x-news.pl/TVN24

Ważne

Ważne

Pacjenci są proszeni o zwrot wycofanych partii leków do aptek, gdzie mogą bezpłatnie dokonać zamiany leku z serii nie objętej wycofaniem albo – w przypadku zwrotu leku w aptece, w której był on zakupiony – dokonać zwrotu produktu, otrzymując pieniądze.

fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij print wydrukuj
Zobacz także
Zdjęcia: Thinkstockphotos.com

Aktualizacja: 13.09.2016

DlaPacjentow24.pl
Najpopularniejsze artykuły
Skażone jajka. Czy fipronil w jajkach jest groźny? Skażone jajka. Czy fipronil w jajkach jest groźny?

Czy Polacy jedzą skażone fipronilem jajka? Okazuje się, że jajka ze środkiem biobójczym znalazły...

więcej

104

8 najczęściej zadawanych pytań na temat PNEUMOKOKÓW 8 najczęściej zadawanych pytań na temat PNEUMOKOKÓW

Pneumokoki to drażliwy temat. Wielu młodych rodziców nie wie, jakie skutki dla ich dziecka może...

więcej

87

Przez kleszcza Sebastian zapadł w śpiączkę. Możesz mu pomóc! Przez kleszcza Sebastian zapadł w śpiączkę. Możesz mu pomóc!

Kleszczowe Zapalenie Mózgu (KZM) to choroba, na którą nie ma lekarstwa. Cztery lata temu przekonał...

więcej

53

''Czas na zmiany'' - nowy program TVN Style o medycynie estetycznej. Jak wziąć udział w castingu?

''Czas na zmiany'' to nowy program o medycynie estetycznej w TVN Style. W programie mogą wziąć...

więcej

30

Znajdź badanie

albo

albo

Alfabetyczny indeks badań

a b c d e f g h i k
l m n o p r s t u v
w z ż
Eksperci

Nie sądzę, aby nikt z lekarzy nie wyjaśnił Pani na czym polega Pani problem. Z Pani opisu wynika, że ma Pani wadę rozwojową macicy i pochwy. W takim przypadku postępowanie jest objawowe. Jeśli nie ma...

Zdrowa społeczność

Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.